Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 09, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nie będzie połączenia Omnicomu z Publicisem

Holdingi reklamowe Omnicom i Publicis poinformowały we wspólnym komunikacie o rezygnacji z planów połączenia firm.

"Powolne tempo (procesów związanych z fuzją – przyp. redakcji), a także wyzwania i przeszkody, które wciąż pozostały do pokonania, tworzyły rodzaj niepewności działający na szkodę interesów obu grup i ich pracowników, klientów i akcjonariuszy. W związku z tym wspólnie zdecydowaliśmy się na pójście niezależnymi drogami. Oczywiście pozostajemy konkurentami, ale zachowujemy wielki szacunek względem siebie" - napisano w oświadczeniu podpisanym przez Maurice’a Lévy’ego, prezesa Publicisu i Johna Wrena, szefa Omnicomu.
Cytowani przez media branżowe komentatorzy wskazują, że na fiasko projektu połączenia holdingów złożyły się m.in. brak porozumienia w kluczowych kwestiach dotyczących integracji i zarządzania firmą po fuzji, nawarstwiające się problemy natury prawnej i podatkowej, a także różnice charakterów Lévy’ego i Wrena.
Dziennik “Financial Times” podkreśla, że fiasko francusko-amerykańskiego aliansu jest jedną z największych porażek projektu fuzji w historii światowej gospodarki i redukuje oczekiwania branży reklamowej, której przedstawiciele liczyli, że dzięki konsolidacji będą mogli skuteczniej walczyć o udział w rynku reklamowym z takimi potentatami jak Google, czy Facebook.
Plany fuzji holdingów zostały ogłoszone latem 2013 roku. W wyniku transakcji wartej około 35 mld dol. miała powstać największa grupa reklamowa na świecie. Omnicom jest właścicielem m.in. sieci BBDO, TBWA\, DDB i OMD. Do Publicis należą m.in. Leo Burnett, Saatchi & Saatchi i Starcom.

(LL, 09.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.