Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 08, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grand Prix KTR za "Kulturyzator Frugo”, DDB Warszawa Agencją Roku

Wpisy, które zmieniano w ramach akcji "Kulturyzator Frugo" na stronie Wykop.pl

Grand Prix konkursu reklamowego KTR trafiło do agencji FaceAddicted. Została ona nagrodzona za kampanię "Kulturyzator Frugo”, zrealizowaną dla FoodCare na Wykop.pl. Agencją Roku została DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał Maspex Wadowice.

Agencja FaceAddicted w akcji "Kulturyzator Frugo" (realizowanej w ramach kampanii "Owoc kultury") zachęcała do walki z wulgaryzmami w Internecie. Mechanizm nazwany "Kulturyzatorem Frugo" włączono w serwisie Wykop.pl, w sekcji komentarzy. Kulturyzator zamieniał niecenzuralne słowa w bardziej eleganckie odpowiedniki. W efekcie w postach internautów zamiast wulgaryzmów pojawiały się takie wyrazy, jak np. huncwoty czy bździągwa, co w zamierzeniu autorów kampanii miało popularyzować bogactwo języka polskiego. Jednocześnie przy wpisach obecna była reklama brandu. Za przygotowanie tej akcji odpowiadał team: Mateusz Żdanko i Alek Frydrych. W uzasadnieniu wyboru tej kampanii jury konkursu napisało: „za fantastyczny copywriting, sprytne wykorzystanie wulgaryzmów - jakże powszechnej treści generowanej przez internautów”.
W sumie w tegorocznym konkursie KTR najwięcej nagród zdobyła agencja DDB Warszawa – 49 pkt (14 nagród: trzy złote (w tym jedna wspólnie z Platige Image), trzy srebrne i osiem brązowych) i została uhonorowana tytułem Agencji Roku (ranking powstał po zsumowaniu punktów, jakie agencje otrzymały za nominacje i nagrody). Kolejne w zestawieniu były agencje: Havas Worldwide Warsaw – 33,75 pkt (12 nagród: po trzy złote i srebrne, sześć brązowych), Saatchi & Saatchi Interactive Solutions – 27,25 pkt (dziewięć nagród: dwie srebrne, siedem brązowych), McCann Worldgroup – 23,75 pkt (dziewięć nagród: trzy złote, cztery srebrne, dwie brązowe, wspólnie z agencją John Pitcher), Cheil Poland – 20 pkt (sześć nagród: po dwie złote, brązowe, srebrne).
Nagroda Klubu KTR powędrowała do agencji Cheil Poland za kampanię społeczną "Bardzo Dobre Maniery", zrealizowaną dla Polskiego Czerwonego Krzyża (ta kampania otrzymała również Grand Prix w tegorocznym konkursie Innovation Award Media Trendy).
Podczas gali wręczono też nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały festiwalu Cannes Lions rywalizowało 89 zespołów. Najlepsi w poszczególnych kategoriach okazali się: PR - Piotr Młynek, Maciej Sobieski (Havas Worldwide Warsaw); Clients - Rafał Marciniak, Jan Kastory (Bank BPH); Cyber - Bartłomiej Rutkowski, Tomasz Matuszewski (Ogilvy & Mather Advertising); Design - Emila Szkurłat, Tomasz Bujok (DDB Warszawa); Print - Kamila Kotarba, Marcin Pucyk (Ogilvy & Mather Advertising); Film - Kuba Sagan, Bartłomiej Walczuk (180heartbeats + Jung v. Matt).
Na konkurs 242 podmioty zgłosiły 756 prac. Ostatecznie 100-osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, chief creative officera JWT North America/JWT New York przyznało 144 narody: 74 brązowe, 42 srebrne i 28 złotych statuetek.
Organizatorem konkursu kierowanego do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingowych, interactive jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

(DR, 08.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.