Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 25, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora podnosi ceny reklam w swoich rozgłośniach, najbardziej w Rock Radiu

Grupa Radiowa Agory podniosła ceny reklam w swoich rozgłośniach. Najbardziej zdrożały spoty w Rock Radiu, które w tym roku zmieniło format i zwiększyło słuchalność.

– Po analizie popytu na bloki reklamowe oraz clutteru, podobnie jak stacje ogólnopolskie (RMF FM i Radio Zet - przyp. red.), wprowadziliśmy różne ceny reklam: w poniedziałek i wtorek jest taniej niż od środy do piątku – wyjaśnia Maciej Moszczyński, dyrektor sprzedaży brokerskiej w należącym do Agory brokerze Radiowym Doradztwie Reklamowym.
Najbardziej wzrosły ceny w Rock Radiu, które w styczniu br. zamiast muzyki alternatywnej zaczęło grać rockową i zmieniło nazwę (poprzednio było to Radio Roxy). Ze zmianą formatu nadawca wiąże nadzieje na wzrost zainteresowania reklamodawców tą stacją. Według nowego cennika 30-sekundowy spot w sieci Rock Radio w dni powszednie kosztuje średnio o 12,2 proc. więcej niż dotychczas. Najwięcej – 1,7 tys. zł – kosztuje reklama w godzinach 8-10 od środy do piątku (wzrost o 56 proc.). O 28,4 proc. zdrożały spoty emitowane w te same dni w paśmie 12-14 (nadawana jest wówczas audycja ”Książę i żebrak” Kuby Wojewódzkiego i Mikołaja Lizuta). Kosztują teraz 1,4 tys. zł.
Reklamy w sieci Złote Przeboje zdrożały w dni powszednie średnio o 6,5 proc. Podwyżka uwzględnia m.in. dołączenie do sieci liczącej 21 stacji rozgłośni w Legnicy. Najdroższe są spoty między godz. 8 a 10 rano od środy do piątku – kosztują 6,2 tys. zł (wzrost o 12,7 proc.).
Minimalnie, bo tylko o 0,7 proc., zdrożały spoty emitowane w dni powszednie w ponadregionalnym Tok FM.
W konsekwencji tych zmian cena pakietu Agory Sieć (składa się ze wszystkich stacji spółki) w dni powszednie jest droższy o 5 proc. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty emitowane od środy do piątku między 8 a 10 - 9,4 tys. zł (wzrost o 11,9 proc.).
W 2013 roku przychody segmentu radiowego Agory z reklam wyniosły 25,2 mln zł (wzrost o 5,4 proc. względem 2012 roku).
W pierwszym kwartale br. sieć Radio Złote Przeboje miała 3,9 proc. udziału w czasie słuchania, Tok FM - 1,2 proc., a Rock Radio - 0,4 proc. (badanie Radio Track realizowane przez Millward Brown).

(KOZ, 25.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.