Dział: WYWIADY

Dodano: Kwiecień 25, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wiemy czego oczekują widzowie

Rozmowa z Ewą Lampart, prezesem TV Spektrum, nadawcy Fokus TV

Czym kanał Fokus TV ma się wyróżniać na rynku?

Szeroką ofertą, różnorodnością, edutainmentem, czyli edukacją przez rozrywkę, a także produkcjami własnymi, które są dostosowane do polskiego odbiorcy. Duży nacisk i nie małe fundusze kładziemy na polskie treści.

O widza będziecie konkurować z takimi graczami jak Discovery czy National Geographic, jednocześnie producentami treści telewizyjnych.

Zdaję sobie sprawę, że u operatorów płatnej telewizji działa nawet nie tyle kwestia samej treści, ale i siły marek. Te stacje miały czas na jej budowanie. Mam duże oczekiwania wobec naszego działu marketingu, by i nasza marka również była silna.

W ramówce będziecie mieć produkcje National Geographic i BBC. Discovery nie chciało Wam sprzedawać swoich programów?

Nie chcieli.

Dlaczego? Bo przegrali z Wami konkurs o miejsce na mutlipleksie?

Nie będę tego w żaden sposób komentować, ponieważ każdy buduje biznes według własnej strategii. Nie uważam, by rozsądnym byłoby mówienie, że to tylko wynik przegranej. To postawa mało biznesowa. Myślę, że mają inne, ważniejsze powody, dla których taką decyzję podjęli.

Fokus TV to najdroższy kanał ZPR. Ile w niego zainwestowaliście?

Na sam program w ciągu 12 miesięcy wydamy około 10 mln złotych. Są to zarówno zakupy, jak i produkcje własne.

Kiedy kanał ma osiągnąć rentowność?

Myślę, że po dwóch latach, kiedy chcemy mieć półtora procenta udziału w rynku w grupie widzów w wieku 16-59 lat.

Kanały muzyczne robi się dużo łatwiej. Fokus TV to już zupełnie inna bajka. Nie ma obaw, że macie za małe doświadczenie na rynku telewizyjnym?

Wszyscy mówili mi, jak zaczęłam kierować kanałem: „Przecież ty nie jesteś z telewizji”. Nie muszę znać się na trzymaniu kamery, do tego wynajmujemy specjalistów. Ale wiemy czego oczekują widzowie. Działamy od lat w mediach i znamy oczekiwania społeczne. W zespole, który zbudowałam nie mamy zbyt wielu fachowców telewizyjnych, bo zależało nam na tym, by pozyskać treści od innych dostawców. Cała koncepcja Fokus TV została wymyślona przez ludzi, którzy są widzami i są jednymi z tych, do których chcemy dotrzeć.

 

Rozmawiał Maciej Kozielski

(fot. Wojciech Artyniew)

 

(25.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.