Spada liczba odsłon w serwisach "Gazety Wyborczej" objętych paywallem

(fot. wyborcza.pl)
Po wprowadzeniu tzw. metrycznego paywalla serwisy internetowe ”Gazety Wyborczej” zanotowały spadek liczby użytkowników, ale nie gwałtowny – wynika z analizy danych Megapanel PBI/Gemius za luty br.
Agora na początku lutego wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu w Internecie do treści ”Gazety Wyborczej”. W każdym miesiącu bezpłatnie można przeczytać 10 dowolnych artykułów z Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i serwisów tworzonych przez lokalne redakcje ”GW”. Po przekroczeniu tego limitu czytelnik otrzymuje propozycję wykupienia jednego z trzech pakietów cyfrowej prenumeraty.
Grupa Gazeta.pl w lutym br., w porównaniu ze styczniem br., straciła 1,8 proc. użytkowników i 11,3 proc. odsłon. Należy brać jednak pod uwagę, że luty jest najkrótszym miesiącem w roku, co mogło mieć na to wpływ.
Większe spadki zanotowały serwisy, które objął tzw. metryczny paywall. Wyborcza.pl straciła 11 proc. użytkowników i 15,8 proc. odsłon, względem stycznia br. Mniej internautów odwiedzało też Wyborcza.biz (spadek o 10,9 proc.) i wykonali oni mniej odsłon (spadek o 26,6 proc.). Wysokieobcasy.pl miały o 31,5 proc. mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej (ubyło 43,2 proc. odsłon).
Luty 2014 | Styczeń 2014 | |||||||
Serwis | Użytkownicy | Odsłony | średni czas na użytkownika | Użytkownicy | Odsłony | średni czas na użytkownika | ||
Wyborcza.pl | 2 518 806 | -11,0% | 28 595 277 | -15,8% | 00:17:27 | 2 831 422 | 33 942 172 | 00:19:58 |
Wyborcza.biz | 1 617 501 | -10,9% | 14 454 289 | -26,6% | 00:14:20 | 1 815 334 | 19 702 044 | 00:16:26 |
Wysokieobcasy.pl | 319 231 | -31,5% | 1 433 400 | -43,2% | 00:06:57 | 465 925 | 2 521 769 | 00:07:49 |
Szefowie Agory do danych o spadku odwiedzin podchodzą spokojnie. Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego ”Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za cyfryzację, nie chce komentować najnowszych danych z Megapanelu. – Od początku mówiliśmy, że nie będziemy w pierwszych miesiącach tego komentować. Nie chcemy się odnosić do konkretnych cyfr, dlatego że one są bardzo zmienne i to wiemy od wielu wydawców na świecie, z którymi się konsultowaliśmy. Można z jednej strony ucieszyć się za bardzo, a potem nastąpi spadek po okresie próby. U wydawców, którzy wprowadzili podobne rozwiązanie, to się stabilizowało przez prawie rok – mówi Fusek.
Do końca br. Wyborcza.pl chce pozyskać 40 tys. prenumeratorów, a do końca 2016 roku – 75 tys.
(KOZ, 16.04.2014)
