TVP wyda prawie 120 tys. zł na modernizację pomiarów głośności reklam

Telewizja Polska modernizuje swój system pomiaru głośności reklam i programów. Na nowe urządzenia pomiarowe wyda 118,82 tys. zł (brutto).
Dostawcę urządzeń – firmę Wood System Integrator – telewizja wybrała w przetargu. Zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji reklamy nie mogą być głośniejsze od programów, po których (lub w przerwie których) są emitowane. - Telewizja Polska dąży także do tego, aby nie było skoków poziomu głośności między audycjami nadawanymi przez dany kanał – stwierdza Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. Nadawca publiczny chciałby ponadto zniwelować różnice w poziomach głośności między swoimi poszczególnymi kanałami.
Jak informowaliśmy, w czerwcu br. KRRiT zacznie tegoroczny monitoring głośności telewizyjnych bloków reklamowych. Podobna kontrola przeprowadzona od kwietnia do listopada ub.r. największe różnice w głośności wykazała w kanałach: TV 4, TV 6, ATM Rozrywka, TVP 2 i TVP Kultura. Na nadawców nie nałożono wtedy kar – skończyło się na wezwaniu do złożenia wyjaśnień.
(RUT, 14.04.2014)
