Vox FM ma wyższą słuchalność niż wcześniej Eska Rock
Ponadregionalne Radio Vox FM, nadające na dawnych częstotliwościach Eski Rock, ma lepszą słuchalność niż jego poprzednik. Wzrósł też czas słuchania radia.
W grudniu ub.r. nadające w Warszawie Vox FM poszerzyło zasięg kosztem Eski Rock, teraz dostępnej tylko w stolicy. Klasyczny format oldies zastąpiono szeroko rozumianą muzyką taneczną, głównie z lat 80. i 90., w tym disco polo, euro disco i italo disco.
W pierwszym kwartale br. Vox FM miał 2,2 proc. udziału w czasie słuchania (Eska Rock w pierwszym kwartale ub.r. miała 1,7 proc.). Nieznacznie zmniejszyła się jednak liczba słuchaczy – z 719 tys. do 698 tys. (zasięg dzienny). Na udział w czasie słuchania wpływają, oprócz liczby słuchaczy, jeszcze dwa parametry: czas słuchania i słuchalność wszystkich stacji radiowych. Średni czas słuchania wzrósł z 137 min (Eska Rock) do 185 min (Vox FM).
W połowie marca rozpoczęła się kampania wizerunkowa Vox FM. Nadawca liczy, że jej efekty wkrótce odnotuje w wynikach słuchalności.
Przypomnijmy, że zmiana w kwietniu ub.r. formatu muzycznego tworzonej przez Time SA i Eurozet sieci Radio Plus (z tzw. łagodnych przebojów na disco, w tym disco polo) przyczyniła się do kilkukrotnego wzrostu słuchalności – w szczytowym momencie (sierpień-październik ub.r.) osiągnęła ona 4,8 proc. W fali styczeń-marzec br. sieć osiągnęła 2,9 proc., a rok wcześniej – 0,9 proc.
Vox FM, podobnie jak wcześniej Eska Rock, jest najpopularniejszą rozgłośnią ponadregionalną. W pierwszym kwartale br. Radio Tok FM miało bowiem 1,2 proc. udziału w czasie słuchania (1,1 proc. rok wcześniej), RMF Classic – 1,1 proc. (0,9 proc.), Zet Chilli – 0,4 proc. (0,6 proc.), a Radio PiN – 0,2 proc. (0,1 proc.).
Dane: badanie Radio Track realizowane przez Millward Brown.
(KOZ, 11.04.2014)