Reklamy przypraw i napojów najczęściej lokowano w programach telewizyjnych
Łączna wartość lokowania produktu ("product placement") w 2013 roku wyniosła 852,9 mln zł. W badaniu uwzględniono programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe oraz seriale wyemitowane w stacjach TVP1, TVP2, POLSAT oraz TVN.
Łączna wartość lokowania produktu (product placement) w ub.r. w czterech głównych kanałach telewizyjnych to 852,9 mln zł - obliczył Pentagon Research.
Głównie poprzez product placement reklamowane były marki z sektora żywności: przyprawy i napoje - 298,2 mln zł, kultury i rozrywki - 151 mln zł oraz samochody osobowe - 79 mln zł.
Spośród marek z tego sposobu eksponowania najczęściej korzystały - Kamis, Prymat, "Fakt", Plus, Fairy, Solidarność, Makro, Mercedes, Samsung, Sokołów.
Jeżeli chodzi o sposób ekspozycji product placement, to najczęściej produkt występował jako element scenografii (48 proc.) lub był prezentowany przez aktora (42 proc.).
W badaniu (raport zamieściliśmy na Press.pl) uwzględniono: programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe oraz seriale wyemitowane w stacjach (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat). Monitorowano wszystkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę, zarówno oznaczone, jak i nieoznaczone informacją o lokowaniu.
(DR, 07.04.2014)












