Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 02, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT w czerwcu skontroluje hałaśliwe reklamy

W czerwcu br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zacznie tegoroczny monitoring głośności telewizyjnych bloków reklamowych.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami reklamy nie mogą być głośniejsze od programów, po których (lub w przerwie których) są emitowane. Trudno jest to jednak zmierzyć i udowodnić stacjom, że łamią prawo, bo hałaśliwość reklam wynika nie tylko z liczby decybeli, lecz również np. z manipulowania przez nadawcę wysokością tonów.
W ub.r. KRRiT skontrolowała hałaśliwe reklamy we współpracy z Instytutem Łączności. Badania trwały od kwietnia do listopada ub.r. i objęły próbki programów z 60 stacji. Największe różnice stwierdzono wtedy w kanałach: TV 4, TV 6, ATM Rozrywka, TVP 2 i TVP Kultura. Na nadawców nie nałożono jednak kar. Krajowa Rada wezwała ich tylko do złożenia wyjaśnień.

 

(RUT, 02.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.