KRRiT w czerwcu skontroluje hałaśliwe reklamy
W czerwcu br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zacznie tegoroczny monitoring głośności telewizyjnych bloków reklamowych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami reklamy nie mogą być głośniejsze od programów, po których (lub w przerwie których) są emitowane. Trudno jest to jednak zmierzyć i udowodnić stacjom, że łamią prawo, bo hałaśliwość reklam wynika nie tylko z liczby decybeli, lecz również np. z manipulowania przez nadawcę wysokością tonów.
W ub.r. KRRiT skontrolowała hałaśliwe reklamy we współpracy z Instytutem Łączności. Badania trwały od kwietnia do listopada ub.r. i objęły próbki programów z 60 stacji. Największe różnice stwierdzono wtedy w kanałach: TV 4, TV 6, ATM Rozrywka, TVP 2 i TVP Kultura. Na nadawców nie nałożono jednak kar. Krajowa Rada wezwała ich tylko do złożenia wyjaśnień.
(RUT, 02.04.2014)










