Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 19, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarze, programiści i graficy będą mierzyć się na hack days w Agorze

Już dziesięć ekip zgłosiło się do rywalizacji podczas pierwszego w Polsce hackathonu dziennikarskiego. W dniach 1-2 kwietnia zorganizują go w Warszawie „Gazeta Wyborcza” i stowarzyszenie Global Editors Network.

Dziennikarski hackathon organizowany jest w Polsce w ramach edycji programu Editors Lab. Będą to dwudniowe warsztaty w formie bezpłatnego seminarium na temat dziennikarstwa cyfrowego i konkursu projektów, w którym wezmą udział trzyosobowe drużyny złożone z dziennikarza, programisty i grafika. Mogą one reprezentować redakcje różnych rodzajów mediów: gazet, stacji telewizyjnych, radiowych lub portali internetowych.
Zadaniem zespołów będzie opracowanie odpowiedzi na pytanie: Jak dziś najlepiej przekazywać wiadomości na żywo, wykorzystując multimedia czy na komórkach? Uczestnicy konkursu swoje projekty będą prezentować podczas otwartego seminarium o dziennikarstwie ery cyfrowej (2 kwietnia, godz. 17), a ocenią je eksperci Global Editors Network i fundacji ePaństwo. Zwycięska ekipa pojedzie w czerwcu br. na finał programu Editors Lab w Barcelonie. Do konkursu zgłosiły się już drużyny: Ringier Axel Springer Polska, Onet.pl, WP.pl, "Pulsu Biznesu", Infor Biznes (dwie), Polsat News, Muartora i Agory (dwie). W sumie przewidziano udział maksymalnie 12 zespołów.
Sam udział w warsztatach jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji na stronie  www.hackdaysgw.evenea.pl. Seminarium kierowane jest nie tylko do dziennikarzy, ale też wydawców serwisów, przedsiębiorców internetowych, twórców aplikacji, blogerów, naukowców, studentów.
Podobne warsztaty organizowały już redakcje dzienników: "The New York Times" (USA), "The Guardian" (Wielka Brytania) i "El Pais" (Hiszpania) oraz telewizji VRT (Holandia), portalu 24.com (RPA), magazynu "India Today", agencji informacyjnej RIA (Rosja). Łącznie program Editors Lab obejmuje 20 krajów.
Organizatorami wydarzenia w Polsce są Global Editors Network i "Gazeta Wyborcza" (kontakt do organizatora: [email protected]). Partnerami są: Fundacja ePaństwo oraz Google. Patronat medialny nad wydarzeniem ma Izba Wydawców Prasy, "Press" i serwis branżowy Prasa.info.

(GK, PR, 19.03.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.