Polskie Radio: wzrosły wpływy z abonamentu, spadły z reklam
Wpływy z reklam i sponsoringu Polskiego Radia w 2013 roku spadły o 13,5 proc. w porównaniu z 2012 rokiem - wynika ze sprawozdania spółki z wykorzystania wpływów abonamentowych.
Przychody Polskiego Radia zwiększyły się rok do roku o 11,6 proc., do 292,8 mln zł. Z tego 193,7 mln zł stanowiły wpływy z abonamentu (wzrost o 23,5 proc.), a przychody Agencji Reklamy – 55,1 mln zł (spadek o 13,5 proc.). Dla porównania, według szacunków domu mediowego Starlink radio jako medium w 2012 roku osiągnęło przychody reklamowe na poziomie 2012 roku (wartość rynku reklamy radiowej w ub.r. wyniosła 561,1 mln zł).
”Agencja Reklamy w latach 2009-2012 intensyfikowała swoje działania, pozyskując w kolejnych latach coraz wyższe środki ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu. Jednakże w ostatnim roku ze względu na wzmożone działania w ostatnich latach nie można było osiągnąć dalszego wzrostu sprzedaży” – wyjaśnia Polskie Radio w sprawozdaniu. ”Sytuacja taka jest wynikiem słabej koniunktury na rynku reklamowym, mniejsze były budżety reklamowe firm na kampanie reklamowe i zwiększona konkurencja, szczególnie ze strony mediów internetowych” – czytamy.
Jak już informowaliśmy, według wstępnych danych Polskie Radio w ub.r. osiągnęło 15-16 mln zł zysku. Ostateczny wynik finansowy znany będzie pod koniec marca.
(KOZ, 17.03.2014)