Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 12, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP przedłuża naziemną emisję TVP 1 w standardowej rozdzielczości

Mimo zapowiedzi, że 15 marca Telewizja Polska zakończy emisję naziemną obu głównych anten w standardowej rozdzielczości, nadawca zdecydował się utrzymać jeszcze nadawanie TVP 1 w starej formie.

Obecnie na pierwszym multipleksie (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej TVP ma trzy stacje: TVP ABC oraz wersje standardowe (SD) głównych anten: TVP 1 i TVP 2, które w wysokiej rozdzielczości nadają z MUX 3. Kanał dziecięcy TVP ABC wygrał konkurs prowadzony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, ale pozostałe muszą MUX 1 opuścić najpóźniej 27 kwietnia (wtedy kończy się rezerwacja). Początkowo telewizja publiczna zamierzała je zdjąć 15 marca. Zmieniła jednak plany: w sobotę usunie z MUX 1 tylko Dwójkę w SD, żeby zwolnić miejsce dla nowego kanału wybranego w konkursie przez KRRiT – stacji Stopklatka TV. Natomiast Jedynka w standardowej rozdzielczości pozostanie na multipleksie do końca rezerwacji. - Jakiś ułamek widzów ma dekodery niskiej jakości, które HD nie czytają i po 15 marca może ich spotkać niemiła niespodzianka – uzasadnia Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP.
Część dekoderów, dzięki którym posiadacze starszych modeli telewizorów mogą odbierać sygnał naziemny, rzeczywiście nie obsługuje kanałów w wysokiej rozdzielczości. Ich posiadacze nie będą więc mogli oglądać Jedynki ani Dwójki, gdy z multipleksu znikną wersje tych stacji w standardowej rozdzielczości. - To zapewne niewielka liczba widzów, stąd żadnego wpływu na oglądalność nie przewidujemy, ale nie lekceważymy problemu, tym bardziej że prawdopodobnie dotyczy to ludzi starszych i najmniej zorientowanych w nowoczesnych technologiach, którzy nie wiedzieli, że tani dekoder z bazaru to strata pieniędzy – dodaje Rakowiecki.
TVP nie prowadzi na razie na swoich antenach kampanii informacyjnej dotyczącej rychłego zniknięcia Jedynki i Dwójki w SD, ale nie wyklucza takiej akcji. Przedstawiciele rynku mediów audiowizualnych szacują, że telewizorów z najtańszymi dekoderami, najczęściej producentów z Dalekiego Wschodu, może być ok. 100 tysięcy.

 

(RUT, 12.03.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.