Dział: RADIO

Dodano: Marzec 11, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RMF FM ma najsłabszą słuchalność od ponad sześciu lat

Spada słuchalność RMF FM, a rośnie Radia Zet - wynika z najnowszej fali badań Radio Track. Z kolei Radio Vox FM nie skorzystało na disco polo tak, jak sieć Plus.

W okresie grudzień 2013 – luty 2014 udział RMF FM w czasie słuchania wyniósł 22,1 proc., co oznacza spadek z 24,2 proc. notowanych w tym okresie rok wcześniej. Taką słuchalność RMF FM notowało poprzednio w fali czerwiec-sierpień 2007 roku. Natomiast udział głównego konkurenta stacji Bauera, czyli Radia Zet wzrósł z 15,2 proc. do 16,1 proc. W styczniu i lutym br. stacja ta prowadziła kampanię reklamową w telewizji, prasie i Internecie. Jak podał wczoraj Eurozet, dystans, jaki dzieli rozgłośnię do konkurenta, jest najniższy od sześciu lat.
Słuchalność na poziomie sprzed roku (10,2 proc.) utrzymał Program I Polskiego Radia, a Program III stracił nieznacznie - spadek z 7,5 proc. do 7,4 proc.

Wśród sieci radiowych liderem jest Radio Eska - udział tej sieci zmniejszył się z 8,6 proc. do 7,3 proc.
Plus co prawda rok do roku notuje wzrost z 0,7 do 3,4 proc., ale ma gorsze wyniki niż w rekordowym okresie po zmianie formatu muzycznego na disco i disco polo (w fali sierpień-październik ub.r. sieć osiągnęła 4,8 proc.). Od grudnia ub.r. Plus nie gra w ciągu dnia disco polo, które teraz pojawia się na playliście należącego do Time ponadregionalnego Radia Vox FM. Sieć ta w grudniu ub.r. poszerzyła zasięg kosztem Eski Rock, dostępnej teraz tylko w Warszawie. Mimo tej zmiany ponadregionalne Vox FM notuje słabszą słuchalność niż przed rokiem - 1,6 proc., rok wcześniej 1,8 proc. Vox FM nie powtórzyło więc sukcesu Radia Plus, które po przeprowadzonej w kwietniu ub.r. zmianie formatu w pierwszej pełnej fali obejmującej okres maj-lipiec, rok do roku, zanotowało wzrost z 0,8 proc. do 3,8 proc., wyprzedzając m.in. Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory).

Spośród pozostałych rozgłośni ponadregionalnych udział Radia Tok FM wyniósł 1,2 proc. (1,1 proc. przed rokiem), RMF Classic – 1,1 proc. (0,9 proc.), Radio Zet Chilli – 0,4 proc. (0,5 proc.), a Radia PiN – 0,2 proc. (0,1 proc.)
Dane: badanie Radio Track realizowane przez Millward Brown.

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.