Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 05, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarabiają na stanowiskach, które powstały dzięki Internetowi

Zarówno rozwój nowych mediów, jak i kryzys gospodarczy spowodowały, że w ostatnich latach w redakcjach powstawały nowe stanowiska, oprócz tych powszechnych jak dziennikarz, redaktor, wydawca itp. Postanowiliśmy zebrać przykładowe nowe funkcje, w których muszą się dziś odnaleźć ci, którzy pracy w mediach szukają.

Część z nich wynika z łączenia kilku dotychczasowych stanowisk, część jest rzeczywiście nowa – np. redaktor prowadzący wydanie cyfrowe pisma, zastępca redaktora naczelnego dziennika ds. Internetu albo dyrektor ds. oferty multimedialnej. Zapewne nie jest zaskoczeniem, że niemal wszystkie wskazane nam nowe stanowiska są związane z Internetem i nowymi technologiami. W wielu redakcjach działają już wspólne newsroomy, w których przygotowuje się materiały trafiające do odbiorców różnymi kanałami. Obsługą profilów w mediach społecznościowych najczęściej zajmują się sami dziennikarze, ale w portalach czy w większych redakcjach zatrudniane są już osoby odpowiadające za szeroko pojętą komunikację z odbiorcami i promocję treści. Jak przyznają wydawcy, zapotrzebowanie na dziennikarzy, którzy dobrze sobie radzą w świecie wirtualnym i są na bieżąco z nowościami technologicznymi wykorzystywanymi w mediach, będzie rosło – tak jak to ma już miejsce w mediach zachodnich. Pytani jednak, czy za dodatkowymi umiejętnościami i obowiązkami pójdzie wyższe wynagrodzenie, ucinają krótko: raczej nie, kryzys. Poniżej zestaw przykładowych nowych stanowisk w mediach – podajemy te, co do których szefowie mediów podawali wysokość miesięcznych płac.

 

Stanowisko Pensja brutto w zł
Prasa
kierownik serwisu internetowego tygodnika ogólnopolskiego: nadzorowanie pracy dziennikarzy, redagowanie tekstów 4000–6000
redaktor prowadzący serwis internetowy tygodnika ogólnopolskiego: prowadzenie serwisu, decydowanie o wyglądzie serwisu, zamawianie tekstów, komentarzy, nawigacja wpisów blogerów do 4000
programista ds. wspierania wydania na stronie WWW w tygodniku lokalnym: nadzór techniczny, wprowadzanie zmian, korygowanie błędów do 3000
redaktor naczelny telewizji tygodnika lokalnego: redagowanie i przygotowywanie materiałów do wydania telewizyjnego do 3500
szef newsroomu dziennika regionalnego: zarządzanie pracą autorów newsroomu, zarządzanie kontentem, dbanie o jakość zamawianych materiałów do 3500
community manager dziennika regionalnego: komunikacja z użytkownikami portalu, animowanie i moderowanie forum do 3000
kierownik działu online dziennika regionalnego: generowanie ruchu na portalu, dbanie o jakość publikowanych materiałów, koordynacja pracy zespołu do 3000
redaktor Internetu w miesięczniku kulinarnym: prowadzenie serwisu, zarządzanie kontentem portalu, nadzór nad zespołem redakcyjnym 3500–5000
product manager magazynu dla kobiet: obsługa promocyjna projektu online i offline 3500–6000
redaktor magazynu lifestylowego: pisanie i redagowanie treści do magazynu i portalu, opieka nad dedykowanym działem, prowadzenie profilu na Facebooku 4000–7000
Radio
reporter radia ogólnopolskiego przygotowujący teksty i materiały multimedialne na stronę internetową dodatkowo 400–1000
wydawca programów publicystycznych radia ogólnopolskiego przygotowujący treści radiowe do Internetu dodatkowo od 400
szef redakcji internetowej radia ogólnopolskiego: przygotowanie strategii obecności medium w sieci, projekt portalu, zarządzanie kontentem 5000–7500
redaktor internetowy radia ogólnopolskiego: pisanie i redagowanie tekstów na stronę 3000
Portale
dyrektor segmentu rozrywki portalu: organizowanie i nadzorowanie pracy zespołu redakcyjnego 8000
kierownik serwisów redakcyjnych portalu: odpowiedzialny za konkretne serwisy do 4000
dyrektor wydawniczy portalu: opracowanie i realizacja strategii, rozwój i koordynacja serwisu 8000
content manager portalu motoryzacyjnego: zarządzanie kontentem na portalu, współpraca z podwykonawcami do 4000
product manager portalu motoryzacyjnego: dbanie o stronę techniczną serwisu 3000–6500
specjalista ds. social mediów w portalu: koordynowanie funkcjonowania fan page i pozostałych kanałów social mediów, prowadzenie akcji promocyjnych w social mediach do 3500
kierownik ds. usług mobilnych i big data w portalu: dbanie o rozwój produktów w kanale mobilnym, rozwijanie produktów portalowych budowanych wokół platformy big data od 4000

 

Tekst był publikowany w "Press" (1/2 2014)

 

Anna Gryczman, Joanna Sędek

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.