Komisja Etyki Reklamy kwestionuje reklamę Nju Mobile

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Nju Mobile wprowadza konsumentów w błąd, dlatego do jej treści powinny zostać wprowadzone zmiany.
Chodzi o internetową reklamę operatora Nju Mobile (Orange Polska SA) z hasłami: "Stop do 29 złotych na rozmowy miesięcznie, wydasz masz, nielimitowane rozmowy do wszystkich", "Korzystasz ile chcesz, a i tak nie zapłacisz więcej, niż 29 zł na rozmowy". Kampanii towarzyszyły także inne slogany informujące o tym, że za rozmowy wykonane w ramach umowy abonent nigdy nie płaci więcej niż 29 zł.
Zdaniem autora skargi reklama jest niezgodna z prawdą, bo jak zauważa, do rachunku klientów operator dolicza dodatkowe opłaty za kontakt z biurem obsługi w wysokości 5 zł za każde połączenie.
Orange Polska odpowiada na zarzuty, że złożenie zamówienia na tę ofertę Nju Mobile możliwe jest tylko za pośrednictwem strony internetowej niumobile.pl. A tam konsument musi potwierdzić, że zapoznał się z regulaminem.
Zespół orzekający KER zauważył, że w reklamie użyto deklaratywnego stwierdzenia "korzystasz ile chcesz, a i tak nie zapłacisz więcej niż 29 zł za rozmowy", co sugeruje odbiorcom, że jest to górna granica opłat za rozmowy, a w reklamie nie zawarto informacji o wyłączeniach od tej zasady.
Zdaniem KER w reklamie powinny być wprowadzone zmiany, np. w postaci gwiazdki z odnośnikiem do szczegółów na temat cennika rozmów i regulaminu promocji, aby odbiorcy reklamy byli poinformowani o wyłączeniach od zasady dotyczącej górnej granicy opłat za rozmowy.
(DR, 04.03.2014)
