Są tygodniki, którym rośnie sprzedaż (infografika)
Dwa tygodniki społeczno-polityczne, dwa katolickie, tygodnik motoryzacyjny i tygodnik dla rolników zakończyły rok 2013 ze wzrostem sprzedaży.
Jeśli chodzi o cały segment tygodników badany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, tylko sześć tytułów na plusie to oczywiście niedużo. Największy wzrost sprzedaży egzemplarzowej - aż o 90 proc. - zanotował "Tygodnik Poradnik Rolniczy" (PWR): z 29,9 do 56,8 tys. egz. Powstał z połączenia dwóch tygodników: "Poradnika Rolniczego" (Wydawnictwo Promark) i "Tygodnika Rolniczego" (Polskie Wydawnictwo Rolnicze). Spółka PWR, która kupiła udziały Promarku, wydaje "Tygodnik Poradnik Rolniczy" od 1 stycznia ub.r. Jego odbiorcy to czytelnicy obu wcześniej istniejących pism. – Dzięki tej synergii udało się nam osiągnąć wzrost sprzedaży – przyznaje naczelny tygodnika Krzysztof Wróblewski. Pismo kosztuje 4 zł. Na sprzedaż wpływają dodatki regionalne przygotowywane dla spółdzielni mleczarskich i wojewódzkich izb rolniczych.
Wśród tygodników opinii sprzedaż poprawiły: "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) o 5,3 proc. - z 119,8 do 126 tys. egz. i "Polityka" (Polityka) o 1,1 proc. - z 126 do 127,5 tys. egz. To pokazuje, że mimo wprowadzenia nowych tytułów segment tygodników opinii ma wciąż potencjał.
Sprzedaż poprawiły też tygodniki katolickie: "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) o 5,4 proc. - z 16,6 do 17,5 tys. egz. i "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny) o 0,3 proc. - z 141,6 do 142 tys. egz. "Tygodnik Powszechny" był jednym z najczęściej cytowanych tygodników w 2013 roku według danych Instytutu Monitorowania Mediów. – Podejmowane przez nas tematy przyniosły nam wysoką sprzedaż. Opisywaliśmy między innymi aferę wokół MDI, publikowaliśmy tekst ojca Ludwika Wiśniewskiego o Kościele radiomaryjnym, pisaliśmy też o śmierci polskich himalaistów na Broad Peak. Wtedy właśnie obserwowaliśmy wysoką sprzedaż – tłumaczy naczelny tygodnika Piotr Mucharski.
W segmencie pism motoryzacyjnych rok na plusie zakończył "Motor" (Wydawnictwo Bauer) - ze wzrostem sprzedaży o 3,9 proc., z 100,6 do 104,6 tys. egz. W tym czasie wzrosło też jego czytelnictwo. Pismo poprawiło sprzedaż, mimo że wydawca nie zmieniał formuły magazynu, nie wprowadzał dodatków, nie prowadził kampanii promocyjnej ani nie obniżył ceny. (Dane o średniej sprzedaży ogółem - za ZKDP).
Są też tygodniki lokalne, którym wzrosła sprzedaż w 2013 roku
(MAL, JS, 28.02.2014)
