Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 25, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Transmisje z Soczi przyniosły TVP mniej niż igrzyska w Vancouver

Ze sprzedaży czasu reklamowego przy transmisjach z zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi cztery anteny Telewizji Polskiej uzyskały cennikowo 27,8 mln zł. Wpływy reklamowe nie pokryją wydatków, jakie TVP poniosła na prawa do imprezy i jej obsługę.

Dla porównania: zimowe igrzyska olimpijskie w Vancouver w 2010 dały TVP 33,7 mln zł z reklam, a igrzyska w Turynie w 2006 roku - 20,4 mln zł (dane cennikowe nie uwzględniają rabatów).
Najwięcej na zakup spotów przy transmisjach z Soczi wydały firmy: US Pharmacia (2,55 mln zł), Aflofarm (2,36 mln zł), PSA Peugeot Citroën (1,42 mln zł), Procter & Gamble (1,37 mln zł) i Totalizator Sportowy (1,31 mln zł).
Igrzyska przyciągały do TVP 1 średnio 2,50 mln widzów, do TVP 2 – 1,54 mln, do TVP Info – 482 tys., a do TVP Sport – 101 tys. Największą widownię zgromadził konkurs skoków narciarskich w sobotę 15 lutego, kiedy Kamil Stoch po raz drugi na tej olimpiadzie zdobył złoty medal – w Jedynce oglądało te zawody 10,44 mln osób. Z kolei ceremonię nagradzania kwiatami po jego pierwszym zwycięstwie - 9 lutego na normalnej skoczni - obejrzało 9,5 mln osób, a sam konkurs tego dnia – 9,41 mln osób. Z kolei olimpijskim hitem Dwójki była ceremonia medalowa z udziałem Kamila Stocha z niedzieli 16 lutego – 5,48 mln widzów.

Najchętniej oglądane transmisje z Soczi:

Lp.

Transmisja

Stacja

Data

Emisja

Średnia widownia

Średni udział w rynku

od

do

1

Skoki narciarskie - duża skocznia

TVP 1

15.02.2014

18:43:55

20:46:44

10 444 093

59,29%

2

Ceremonia kwiatowa (Stoch)

TVP 1

09.02.2014

20:28:35

20:35:06

9 502 684

50,81%

3

Skoki narciarskie - normalna skocznia

TVP 1

09.02.2014

18:28:45

20:24:01

9 408 520

52,74%

4

Ceremonia kwiatowa (Stoch)

TVP 1

15.02.2014

20:52:28

21:02:35

8 617 047

47,83%

5

Skoki narciarskie – konkurs drużynowy

TVP 1

17.02.2014

18:13:47

20:26:02

8 581 030

51,74%

6

Ceremonia otwarcia

TVP 1

07.02.2014

16:35:28

20:21:51

6 702 313

45,14%

7

Skoki narciarskie - kwalifikacje normalna skocznia

TVP 1

08.02.2014

17:28:53

18:48:10

5 918 529

41,23%

8

Ceremonia medalowa (Stoch i Bródka)

TVP 2

16.02.2014

17:52:35

18:25:26

5 482 878

34,09%

9

Skoki narciarskie - kwalifikacje duża skocznia

TVP 1

14.02.2014

18:28:28

19:40:56

4 814 972

32,82%

10

Planowany początek skoków narciarskich na normalnej skoczni

TVP 1

09.02.2014

17:42:58

17:48:40

4 352 414

29,34%

11

Ceremonia zamknięcia

TVP 1

23.02.2014

17:11:23

19:27:31

4 348 272

29,44%

12

Łyżwiarstwo szybkie - kobiety drużynowo

TVP 1

22.02.2014

16:15:08

16:29:45

4 332 651


7,56%


Telewizja publiczna od początku zakładała, że wpływy z reklam nie zrekompensują bezpośrednio kosztów związanych z igrzyskami. Na początku lutego prezes TVP Juliusz Braun mówił "Presserwisowi", że nadawca publiczny liczy na inne korzyści z telewizyjnych praw do tego i innych dużych wydarzeń sportowych: społeczne, wizerunkowe, a także ekonomiczne. „Transmisje przyciągają dużą widownię. Ci widzowie trafią też na inne nasze audycje, liczymy, że część nich z nami zostanie. To wszystko w dłuższym okresie przyniesie dodatkowe korzyści ekonomiczne” - twierdził Braun.
Czy nawet wielomilionowa widownia najpopularniejszych transmisji z Soczi nie zmieni sytuacji? - Obliczamy bilans igrzysk. Ale prawdopodobnie reklamy nie przyniosą tyle, żeby pokryć bardzo wysokie koszty praw i produkcji – odpowiada rzecznik prasowy TVP Jacek Rakowiecki.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

 

(RUT, 25.02.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.