Kamil Stoch wkrótce wystąpi w kampanii 4F

Reklama firmy 4F na portalu Gazeta.pl
Kamil Stoch, dwukrotny złoty medalista Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi, wkrótce pojawi się w kampanii reklamowej firmy odzieżowej 4F. Już teraz sponsor dziękuję mu za sukcesy i liczy zyski z tej współpracy.
Na stronie głównej Onet.pl, wcześniej na stronie Gazeta.pl, a także w prasie ogólnopolskiej, główny sponsor Stocha pisze: „Kamil, dziękujemy i kibicujemy dalej”. - Obecnych podziękowań w mediach – prasie i Internecie - nie traktujemy jako części kampanii reklamowej. To wyraz naszego najwyższego uznania dla mistrza - mówi Inga Wawrzyniak-Gacek, dyrektor marketingu 4F. Dodaje, że podobne działania firma planuje również dla innych skoczków.
Jak szacuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, po zdobyciu dwóch indywidualnych złotych medali potencjał reklamowy Stocha może wynieść 1-1,2 mln zł. Już wiadomo, że skoczka zobaczymy w najbliższej kampanii firmy 4F.
– Nie chciałabym dokładnie określać, kiedy rozpocznie się kampania ze Stochem. Nie musi to być zaraz po igrzyskach olimpijskich. Powiedzmy, że w najbliższym czasie. Nie mogę również zdradzić, w jakich mediach będzie prowadzona kampania. Wszystkie działania zawsze konsultujemy z Kamilem i chcielibyśmy z nim to ustalić. Mamy partnerskie relacje – tłumaczy Inga Wawrzyniak-Gacek.
Firma 4F jest sponsorem skoczka od 2010 roku. Jej logo pojawia się na czapce i kasku (zgodnie z zapisami Polskiego Związku Narciarskiego). Do tej pory Stoch uczestniczył w spotkaniach z partnerami handlowymi firmy, jego wizerunek pojawił się w materiałach promocyjnych, a w dwóch poprzednich sezonach wystąpił w filmie reklamowym emitowanym w Internecie.
Według Pentagon Research, pomimo zakazu reklamowania się sponsorów podczas samych igrzysk (z wyjątkiem sprzętu, z którego korzystają zawodnicy), tylko transmisja zawodów na średniej skoczni w Soczi osiągnęła ekwiwalent reklamowy na poziomie ponad 4,5 mln zł. Najwięcej ekspozycji reklamowych miała firma Fischer (za prawie 1,6 mln zł), która dostarcza skoczkom narty. Kolejne miejsce w tym zestawieniu zajęła właśnie firma 4F, w której strojach występują polscy olimpijczycy. Sponsor polskiej kolekcji olimpijskiej uzyskał prawie 1,5 mln zł wartości mediowej. Konkurs na średniej skoczni oglądało średnio 9,4 mln widzów w Polsce (dane Nielsen Audience Measurement).
(DR, 18.02.2014)
