Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 17, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska i o2 od marca łączą biura reklamy

Z początkiem marca br. biura reklamy Wirtualnej Polski i Grupy o2 zostaną połączone. Nowym prezesem Wirtualnej Polski został Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2. To efekt przejęcia za 383 mln zł Wirtualnej Polski przez o2 od Orange Polska.

”Polski rynek portali horyzontalnych jest rozdrobniony. Nigdzie nie ma ich tyle, co w Polsce. Konsolidacja jest nieunikniona. Jako piąty portal nie chcieliśmy być zwierzyną łowną, a myśliwym, dlatego szukaliśmy inwestora do przejęć” – mówił na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami Jacek Świderski.
Formalne połączenie spółek Wirtualna Polska i o2 w Wirtualną Polskę nastąpić ma pod koniec czerwca. Jako dwa niezależne portale funkcjonować będą nadal Wp.pl i o2.pl. Połączona grupa chce postawić na cztery obszary: wideo, mobile, kontent premium oraz e-commerce.
– Obecnie trwa przegląd serwisów tematycznych, który prowadzi grupa robocza składająca się z menedżerów obu portali. Analizujemy, jak portfolio produktów będzie wyglądało po połączeniu. Chcemy być obecni we wszystkich kategoriach tematycznych – tłumaczy Jacek Świderski. Przyznaje, że  część treści pokrywa się w serwisach o2 i Wirtualnej Polski tematycznie, ale niekoniecznie z profilem użytkownika.
– Skupiamy się na osiągnięciu synergii przychodowej, dlatego też łączymy biura reklamy – mówi Jacek Świderski. Wspólnym biurem od marca kierować będzie Joanna Pawlak, dotychczas dyrektor pionu marketingu i sprzedaży Wirtualnej Polski. – Biuro będzie oferowało produkty zarówno o2, jak i Wirtualnej Polski – podaje Świderski.
Nowy prezes WP nie ujawnia zatrudnienia w obu grupach, ale przyznaje, że zostanie ono zredukowane. – Na pewno gdy łączą się dwa podobne podmioty, to zdrowy rozsądek podpowiada, że w wybranych obszarach następuje optymalizacja. Niestety nie unikniemy zwolnień – mówi.
Zarząd Grupy Wirtualna Polska po transakcji tworzą założyciele Grupy o2: Jacek Świderski (został prezesem), Michał Brański (wiceprezes ds. strategii i jednocześnie dyrektor programowy Wirtualnej Polski) i Krzysztof Sierota (wiceprezes ds. IT), a także Elżbieta Bujniewicz (wiceprezes ds. finansów). W radzie nadzorczej zasiądą: przewodniczący Janusz Mikos, Krzysztof Krawczyk (partner zarządzający Innova Capital), Łukasz Wejchert (były prezes Grupy Onet.pl), Beata Barwińska, Krzysztof Kulig (partner zarządzający Innova Capital), Magdalena Magnuszewska (dyrektor zarządzająca Innova Capital) oraz Tomasz Czechowicz (założyciel funduszu MCI Management).
Dotychczasowy zarząd WP, który tworzyli prezes Grzegorz Tomasiak i członek zarządu Dominika Herburt-Heybowicz, został w ubiegłym tygodniu odwołany. – Grzegorz Tomasiak pełni teraz funkcję doradcy nowego zarządu – informuje Jacek Świderski.
W najbliższych latach Wirtualna Polska nie wyklucza debiutu na giełdzie. – Pracujemy nad tym, aby w 2015 i 2016 roku, latach poprzedzających IPO, pokazać wyniki po synergii – informuje Świderski.
Przejęcie w czwartek Wirtualnej Polski przez o2 kończy proces tworzenia nowej Grupy Wirtualna Polska. Pierwszym jego etapem było objęcie większościowego pakietu akcji Grupy o2 przez European Media Holding kontrolowany przez fundusz Innova Capital. Obie transakcje zaaprobował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Większościowym udziałowcem Wirtualnej Polski jest European Media Holding, który ma ponad 50 proc. udziałów. 20 proc. posiada MCI EuroVentures 1.0 (subfundusz MCI Management), a ponad 20 proc. założyciele Grupy o2: Michał Brański, Jacek Świderski i Krzysztof Sierota.
Jacek Świderski nie ujawnia wyników finansowych ani Wirtualnej Polski, ani o2.
Rzecznikiem prasowym nowej Grupy Wirtualna Polska została Katarzyna Halicka, dotychczasowa kierownik działu komunikacji w WP.
Uwzględniając współoglądalność, nowa Grupa Wirtualna Polska według estymacji PBI może liczyć na 17 mln użytkowników (na podstawie danych Megapanel z listopada ub.r., bez Orange.pl i Neostrada.pl, ale z serwisem Dobreprogramy.pl, w którym o2 ma 51 proc. udziałów). Więcej użytkowników odwiedza jedynie Grupę Google (18,8 mln w grudniu ub.r.). 

(KOZ, 17.02.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.