TVP ABC wpłynie na inne kanały dla dzieci
Maja Porczyńska (fot. materiały prasowe)
Kanał TVP ABC ma przed sobą długą i niełatwą drogę tworzenia atrakcyjnego, angażującego i edukacyjnego świata rozrywki dziecięcej.
Oferta dla dzieci musi wykorzystywać szerokie spektrum multimedialnych możliwości oferowanych przez dzisiejsze technologie. Powinna ona obejmować o wiele więcej, niż tylko telewizję linearną. Dzisiaj, aby spełnić bardzo wysokie wymagania dzieci i rodziców, należy przygotować spójną, interaktywną propozycję, która będzie dostępna na ekranie telewizora, komputera i telefonu komórkowego lub tabletu.
Pojawienie się nowego kanału publicznego będzie miało wpływ na segment kanałów dziecięcych w Polsce. Na podstawie naszych doświadczeń z innych rynków, na przykład niemieckiego, wiemy, że zwiększenie liczby graczy w obszarze kanałów dziecięcych znajduje przełożenie w ogólnej wartości tego rynku. Jednocześnie pojawienie się nowego gracza wpłynie na wyższą jakość programów dziecięcych.
Jednocześnie, budując ofertę dla dzieci należy także, a może przede wszystkim, pamiętać o dopasowaniu kontentu do wieku dziecka – w przypadku kanałów dziecięcych jest to wyjątkowo istotny element, bo różnica wieku 1-2 lata wśród dzieci to sporo. Musi ona znaleźć odzwierciedlenie w propozycji programowej, dzięki czemu mali widzowie są zadowoleni i zaangażowani, a rodzice spokojni.
(17.02.2014)