Prezes Wirtualnej Polski prawdopodobnie straci stanowisko
Prezes Wirtualnej Polski Grzegorz Tomasiak prawdopodobnie nie znajdzie się w zarządzie portalu po przejęciu przez spółkę o2 z Grupy o2 – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.
Odwołania z zarządu Grzegorza Tomasiaka spodziewają się pracownicy portalu. – Brak Grzegorza nie jest zaskoczeniem dla nas ani także pewnie dla rynku. Myślę, że od początku nie był brany pod uwagę – uważa jeden z pytanych przez nas menedżerów Wirtualnej Polski. Według naszych informacji do zarządu Wirtualnej Polski powołany ma zostać Jacek Świderski (członek zarządu Grupy o2) oraz przedstawiciel funduszu private equity Innova Capital, który poprzez swoją spółkę European Media Holding przejmie kontrolę nad Grupą o2. Obecnie zarząd Wirtualnej Polski prócz Tomasiaka tworzy także Dominika Herburt-Heybowicz, jednocześnie dyrektor finansowa portalu.
Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2, pytany o obecność Grzegorza Tomasiaka w zarządzie Wirtualnej Polski, ucina: – Zapraszamy na konferencję prasową w piątek. Do tego momentu powstrzymujemy się od komentarzy. Z kolei Katarzyna Halicka, kierownik zespołu PR Wirtualnej Polski, informuje, że Grzegorz Tomasiak cały czas jest prezesem portalu.
Grzegorz Tomasiak jest prezesem Wirtualnej Polski od września 2008 roku. Przed przejściem do portalu od kwietnia 2007 roku pracował w Grupie TP (dziś Orange Polska) na stanowisku dyrektora wykonawczego ds. techniki.
Na jutrzejszej konferencji prasowej Grupy o2 i Wirtualnej Polski zostanie przedstawiony skład zarządu i rady nadzorczej Grupy Wirtualna Polska.
Pod koniec stycznia poinformowano, że finalizacja wartej 375 mln zł transakcji przejęcia Wirtualnej Polski przez o2 nastąpi do końca lutego br. Zgodę wyraził już na to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Uwzględniając współoglądalność, nowa Grupa Wirtualna Polska według estymacji PBI może liczyć na 17,4 mln użytkowników (na podstawie danych Megapanel z listopada ub.r. bez Orange.pl i Neostrada.pl, ale z serwisem Dobreprogramy.pl, w którym o2 ma 51 proc. udziałów). Więcej użytkowników odwiedza jedynie Grupę Google – 19 mln w listopadzie ub.r.
(KOZ, 13.02.2014)