Nie ma szans, by "Przekrój" wrócił wiosną na rynek
![](/images/contents/photo_34289_1456631424_big.jpg)
Właściciel "Przekroju" Tomasz Niewiadomski zapowiada, że tytuł ten wróci na rynek najwcześniej jesienią br. Pismo ma się ukazywać jako dwutygodnik lub miesięcznik.
Niewiadomski kupił prawa do tytułu "Przekrój" w październiku ub.r. od Wydawnictwa Przekrój, spółki zależnej od Gremi Media, należącej do Grzegorza Hajdarowicza. W rozmowie z "Presserwisem" Niewiadomski mówił wówczas, że pismo może pojawić się znów w sprzedaży wiosną br. Teraz twierdzi jednak, że "Przekrój" wróci na rynek najwcześniej późną jesienią. - Daliśmy sobie nieograniczony czas na przygotowanie pisma. Na razie przeglądamy archiwum i prowadzimy wstępne rozmowy z dziennikarzami, których chcemy pozyskać. Zakładamy, że redakcja powstanie w lipcu. Wtedy też zaczniemy przygotowywać zerowy numer "Przekroju" i zdecydujemy czy będzie ukazywać się jako dwutygodnik, czy miesięcznik – mówi Niewiadomski.
Redakcja ma się mieścić się w zabytkowej kamienicy w centrum Warszawy, lokal wymaga jednak remontu. Redaktor naczelną ma być Zuzanna Ziomecka, która kierowała tygodnikiem, gdy należał jeszcze do Wydawnictwa Przekrój.
Niewiadomski kupił "Przekrój" za 7 mln zł. Z tej kwoty od razu musiał zapłacić 4 mln zł (wraz z podatkiem). Pozostałe 3 mln zł zostanie rozliczone w reklamach, które w ciągu pięciu lat pojawią się w tygodniku. Ostatni numer "Przekroju" ukazał się we wrześniu ub.r.
(MW, 31.01.2014)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)