Aflofarm największym reklamodawcą w 2013 roku
Wydatki na reklamę w mediach wzrosły w ub.r. o 11,9 proc., a największym reklamodawcą był Aflofarm Farmacja Polska - wynika z danych Kantar Media (dane cennikowe netto).
Wpływy reklamowe wszystkich monitorowanych mediów (telewizja, prasa, radio, outdoor i kina) wyniosły w 2013 roku 27,76 mld zł. Były wyższe od tych w 2012 roku o 11,9 proc.
Najwięcej na reklamę w ub.r. wydała firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska - 960,5 mln zł. To o 15 proc. więcej, niż w 2012 roku. Wiceliderem wydatków reklamowych był Procter & Gamble Polska z wydatkami na poziomie 490,5 mln zł (spadek o 0,4 proc.). Trzecie miejsce na podium zajął Unilever Polska, który wydał 473,9 mln zł - o 5,3 proc. więcej, niż w 2012 roku.
Kolejne miejsca w rankingu reklamodawców zajęły w ub.r.: T-Mobile Polska - 472,4 mln zł (spadek o 4,8 proc.), PTK Centertel - 450,9 mln zł (spadek o 16,4 proc.), Polkomtel - 411,1 mln zł (wzrost o 9,7 proc.), L'Oréal Polska - 408,4 mln zł (wzrost o 18,7 proc.), Lidl Polska - 385,3 mln zł (wzrost o 33,8 proc.), Ferrero Polska - 372,9 mln zł (wzrost o 29,1 proc.), USP Zdrowie - 372, 7 mln zł (wzrost o 32,4 proc.).
(BG, 27.01.2014)
