Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 26, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawcy liczą, że w 2014 radio będzie na plusie

W tym roku o kilka procent wzrosną wydatki na reklamę w radiu – ocenia branża radiowa. Tak optymistycznie nastawiły nadawców wyniki za czwarty kwartał 2013 roku.

Dom mediowy Starlink podał, że w pierwszym półroczu ub.r. przychody reklamowe radia wyniosły 262,1 mln zł - były 7,1 proc. niższe względem pierwszego półrocza 2012 roku. Z kolei według szacunków Agory w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku radio na reklamach zarobiło o 5,5 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem 2012 roku.
Według Jaromira Srogi, dyrektora biura reklamy Eurozetu, rzeczywisty spadek wpływów reklamowych radia w ub.r. był rzędu 3 proc. - Moim zdaniem radio zachowało w 2013 roku stabilny poziom przychodów, co przy spadającym rynku oznacza wzrost udziału w inwestycjach reklamowych - stwierdza Sroga.
– Pod względem wydatków na reklamę radio w ubiegłym roku było na niewielkim minusie. A od czwartego kwartału możemy już chyba mówić o trendzie wzrostowym, który powinien utrzymać się w tym roku - analizuje Maciej Moszczyński, dyrektor sprzedaży brokerskiej w Radiowym Doradztwie Reklamowym (Agora SA). Według niego wzrost budżetów radiowych może wynieść 1-5 proc.
Natomiast według Tomasza Ramzy, dyrektora generalnego działu sprzedaży Grupy RMF, już w ub.r. radio jako medium notowało minimalny wzrost. – W mojej ocenie rynek radiowy się odbił w 2013 roku nieznacznie ponad 2012. Mimo tego, że Grupa RMF miała duży wzrost netto, choć jednocyfrowy, to cały rynek urósł rok do roku około 1 procenta – uważa Tomasz Ramza. – 2014 rok zapowiada się znacząco lepiej. Popyt na reklamę jest duży, prognozy PKB optymistyczne, a to zawsze przekłada się na koniunkturę rynku reklamowego – dodaje. On prognozuje, że w tym roku radio zanotuje jednocyfrowy wzrost przychodów, jakieś 2-3 proc.
Jeden z menedżerów radiowego biura reklamy zauważa: - Radio nie boryka się z problemami, które dotyczą innych mediów, jak choćby Internetu. Bo co z tego, że rośnie wartość rynku internetowego, skoro jest coraz więcej podmiotów, które są potencjalnie do wyboru. Do tego dochodzi silna konkurencja ze strony Google i Facebooka.
Grupa RMF we wtorek poinformowała, że na wiosnę podnosi ceny reklam w RMF FM średnio o 4,6 proc., a w RMF Maxxx i RMF Classic o 4,4 proc. Jesienią ub.r. ceny reklam podniosły m.in. stacje Agory, Polskie Radio i Radio Zet. 

 

 

(KOZ, 26.01.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.