TVP Białystok ma najwierniejszą widownię spośród regionalnych oddziałów

Po uruchomieniu kanału TVP Regionalna najchętniej oglądany program informacyjny spośród oddziałów Telewizji Polskiej to "Obiektyw" z TVP Białystok.
Z początkiem września ub.r. telewizja publiczna wprowadziła nową stację TVP Regionalna, do której z TVP Info przeniosły się pasma oddziałów regionalnych. Programy informacyjne wszystkich 16 regionalnych ośrodków nadal są nadawane w tym samym paśmie: codziennie od 18.30 do 19. Z danych Nielsen Audience Measurement za okres od 7 września 2013 roku do 19 stycznia br. wynika, że największą oglądalność w swoim regionie ma "Obiektyw" TVP Białystok - przyciąga co wieczór średnio 5,5 proc. mieszkańców woj. podlaskiego (oglądalność), co oznacza 13,7 proc. udziału w widowni telewizyjnej w tym regionie. Drugie miejsce zajmują "Aktualności" TVP Rzeszów, które ogląda średnio 2,6 proc. mieszkańców Podkarpackiego (7,4 proc. udziału w rynku w tym regionie). Jeszcze dwa serwisy regionalne mają oglądalność powyżej 2 proc.: "Panorama Lubelska" TVP Lublin, którą ogląda średnio 2,2 proc. mieszkańców Lubelskiego (6,3 proc. udziału w rynku w tym regionie) i "Panorama" TVP Gdańsk – 2,2 proc. (5,7 proc.).
Piąte miejsce zajmują "Zbliżenia" TVP Bydgoszcz z 1,6 proc. oglądalności w woj. kujawsko-pomorskim; w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: "Kronika" TVP Kraków – 1,3 proc., "Aktualności" TVP Katowice – 1,2 proc., "Fakty" TVP Wrocław – 1,1 proc., "Kurier Opolski" TVP Opole – 1,1 i "Informacje" TVP Olsztyn – 1 proc. Oglądalność pozostałych sześciu programów waha się od 0,5 do 0,9 proc.
Jeśli chodzi o bezwzględną liczbę widzów, oddziały z dużych województw (mazowieckie, śląskie) mają naturalną przewagę nad regionami z mniejszą liczbą ludności. Mimo to także w tej kategorii wygrywa "Obiektyw" TVP Białystok ze średnią widownią 60 tys. osób, przed programami TVP Rzeszów – średnio 52 tys. widzów i TVP Katowice – 50 tys.
Średnie wyniki pasma 18.30-19.00 | |||||
Lp. | Oddział | Województwo | Widownia w woj. | Oglądalność w woj. | Udział w rynku (w woj.) |
1 | TVP Białystok | podlaskie | 59 932 | 5,5% | 13,7% |
2 | TVP Rzeszów | podkarpackie | 51 623 | 2,6% | 7,4% |
3 | TVP Lublin | lubelskie | 44 519 | 2,2% | 6,3% |
4 | TVP Gdańsk | pomorskie | 45 549 | 2,2% | 5,7% |
5 | TVP Bydgoszcz | kujawsko-pomorskie | 31 300 | 1,6% | 4,0% |
6 | TVP Kraków | małopolskie | 40 153 | 1,3% | 4,4% |
7 | TVP Katowice | śląskie | 50 126 | 1,2% | 2,9% |
8 | TVP Wrocław | dolnośląskie | 29 199 | 1,1% | 3,2% |
9 | TVP Opole | opolskie | 10 070 | 1,1% | 3,2% |
10 | TVP Olsztyn | warmińsko-mazurskie | 13 076 | 1,0% | 2,7% |
11 | TVP Łódź | łódzkie | 21 680 | 0,9% | 2,4% |
12 | TVP Kielce | świętokrzyskie | 10 447 | 0,9% | 2,4% |
13 | TVP Poznań | wielkopolskie | 25 482 | 0,8% | 2,2% |
14 | TVP Szczecin | zachodniopomorskie | 11 420 | 0,7% | 1,7% |
15 | TVP Gorzów Wlkp. | lubuskie | 6 192 | 0,7% | 1,7% |
16 | TVP Warszawa | mazowieckie | 25 554 | 0,5% | 1,4% |
(RUT, 25.01.2014)
