Podsumowanie trendów mobil w infografice zrobionej w stylu flat design
![](/images/contents/photo_34172_1456631346_big.jpg)
Rozstrzygnięcie przetargu na częstotliwość 1800 MHz, boom na tablety oraz powstanie nowej kategorii urządzeń mobilnych tzw. wearable devices – to jedne z najważniejszych trendów mobilnych w minionym roku, według serwisu GoMobi.pl. Najważniejsze wydarzenia dotyczącego tego segmentu rynku serwis przedstawił w przejrzystej infografice.
Rozstrzygnięcie przetargu na 1800 MHz oraz start na pasma 800 MHz i 2,6 GHz to kamienie milowe polskiego rynku mobile. Największym zwycięzcą pierwszego z nich jest P4 operator Play oraz PTC. Drugi przetarg został ogłoszony w ostatnich dniach grudnia 2013 roku.
W naszym kraju sprzedało się około 2 mln tabletów w 2013 roku, z czego 40 proc. było polskiej produkcji. Na wynik złożyła się oferta dyskontów i supermarketów sprzedających tablety w cenie kilkuset złotych.
Przełomem w płatnościach było powołanie konsorcjum na rzecz lokalnego systemu płatności mobilnych.
Jednym z najważniejszych trendów na świecie jest powstanie nowej kategorii produktów mobilnych: wearable devices, których ikona są Google Glass.
Z danych IDC wynika, że po III kw. Huawei znalazł się na trzeciej pozycji za Samsungiem i Apple pod względem sprzedaży, a Flurry obwieścił, że Chiny są największym mobilnym graczem pod względem liczby urządzeń mobilnych prześcigając pod tym względem Stany Zjednoczone.
Załączona infografika utrzymana jest w stylistyce flat design i nawiązuje do charakterystycznych kafelków znanych z Windows Phone. "To ukłon w stronę obowiązujących trendów w projektowaniu interface'ów mobilnych. W 2013 roku nawet Apple po wielu latach skeumorfizmu przeszedł na flat" – informuje Łukasz Kłosowski, wydawca serwisu GoMobi.pl.
(22.01.2014)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)