Katarzyna Dowbor występuje w reklamie Megared
Katarzyna Dowbor, która od września ub.r. prowadzi w Polsacie reality show "Nasz nowy dom", reklamuje suplement diety wspomagający serce Megared (Schiff). Ani ona, ani Polsat nie widzą w tym nic złego.
Kampania promująca suplement diety Megared prowadzona jest m.in. w telewizji.
Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu, podkreśla, że stacji nie przeszkadza udział Dowbor w reklamie, bo nie jest ona dziennikarką informacyjną, a prowadzącą jeden z programów. - Katarzyna Dowbor nie jest pracownikiem Telewizji Polsat, więc nie ma powodu, dla którego miałaby nas pytać o zgodę na udział w reklamie - mówi Matwiejczuk. I dodaje: - A to, że Katarzyna Dowbor dostała zaproszenie do udziału w reklamie, świadczy o jej rozpoznawalności i dostrzeżonym przez reklamodawców potencjale reklamowym, co być może jest również zasługą prowadzenia jednego z naszych programów.
- To jest telewizja komercyjna, ja nie jestem prezenterem programów informacyjnych. Poza tym nie jestem pracownikiem Polsatu - tłumaczy Katarzyna Dowbor. Dodaje, że nieinformacyjni dziennikarze telewizji komercyjnych często występują w reklamach. Jako przykłady wymienia: Dorotę Wellman, Marcina Prokopa, Krzysztofa Ibisza i Maćka Rocka.
Katarzyna Dowbor pod koniec lat 90., gdy była prezenterką TVP 2, reklamowała wędliny marki Morliny. - Kiedy wystąpiłam w tej reklamie, byłam w ciąży, a potem poszłam na urlop macierzyński i wychowawczy. Krążyła plotka, że wyrzucono mnie z telewizji, ale tak nie było. Zrobiono to 14 lat później, bez powodu, nie mając żadnego argumentu - mówi Dowbor.
(DR, 22.01.2014)
