Branża reklamowa pozytywnie ocenia zaangażowanie Mumio do reklam Play

Nawiązanie przez operatora komórkowego Play (P4) współpracy reklamowej z kabaretem Mumio, przez lata promującym konkurencyjną markę Plus (Polkomtel), zdaniem specjalistów jest dobrym posunięciem.
W piątek Play ogłosił, że w jego kampaniach reklamowych pojawi się kabaret Mumio. Do tej pory w reklamach operatora pojawiali się m.in. Kuba Wojewódzki, Michał Żebrowski, Agnieszka Dygant, Kamil Bednarek, Agnieszka Chylińska, Czesław Mozil.
Członkowie kabaretu, czyli Jadwiga Basińskia, Dariusz Basiński i Jacek Borusiński przez siedem lat, do 2012 roku, promowali konkurencyjną markę telefonii komórkowej - Plus.
Autorem kreacji kampanii Play jest agencja Grandes Kochonos (reklamy Plusa z Mumio robiła agencja PZL). Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play, nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące m.in. czasu trwania kampanii i powodów, dla których spółka P4 zdecydowała się na współpracę z Mumio.
- Pojawienie się Mumio w reklamie Play jest zaskakujące nie tylko dla ludzi z branży, ale też dla konsumentów. Byli utożsamiani z Plusem, a fakt, że "przeszli do Play” jest mocnym komunikatem. Sposób ich wprowadzenia do obecnej platformy komunikacyjnej jest bardzo umiejętny, spójny z poprzednimi reklamami. Moim zdaniem, to zagranie jest majstersztykiem. Dodatkowy szum PR-owy wokół Mumio tylko tej sytuacji pomaga - zauważa Tomasz Bartnik, partner zajmujący się strategią w pracowni koncepcyjnej One Eleven.
Według Radosława Gawędzkiego, strategy directora & partnera w Esteem Brand Strategies, zatrudnienie Mumio przez Play to dobre posunięcie. - Komunikat dla konsumentów jest dość jednoznaczny: po kolei wszyscy przechodzą do Play, nawet tak lojalni jak Mumio. Działanie Play można również ocenić w kategorii odświeżenia formatu komunikacyjnego i próby na nowo zaangażowania odbiorców - twierdzi Gawędzki.
Z kolei Dariusz Kubuj, strateg z Kubuj Strategia, uważa, że w tłumie gwiazd Play trudno będzie się wyróżnić kabaretowi Mumio. Jednak ocenia, że jego zaangażowanie świetnie wpisuje się w strategiczny przekaz kampanii. - Kabaret Mumio był przez całe lata związany z Plusem, więc w tym wypadku komunikat o przejściu jest szczególnie na miejscu - zauważa Kubuj.
(BG, 20.01.2014)
