Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 14, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Metro" będzie zmieniało swój charakter w zależności od kanału dystrybucji

Od 3 lutego br. bezpłatny dziennik "Metro" (Agora SA) zmienia sposób dystrybucji. Zmniejszy się też nakład gazety, a reklamy i treści poszczególnych wydań będą dostosowane do grup odbiorców, wśród których będą rozprowadzane. 

Od lutego średni nakład "Metra" ma być ograniczony do 220 tys. egz. - w ub.r. wynosił 292 tys. (dane ZKDP za okres styczeń-listopad 2013). Nowy model dystrybucji gazety będzie polegał na tym, że w zależności od dnia tygodnia będzie ona rozprowadzana w różnych miejscach i wśród innych grup czytelniczych. Reklamy i treści pisma będą się do nich dostosowywać. Wydania poniedziałkowe będą kierowane przede wszystkim do studentów i młodych ludzi, bo 89 proc. nakładu "Metra" ma być rozdawane w te dni w okolicach uczelni i kampusów studenckich oraz w centrach dużych miast. Nakłady wydania wtorkowego i środowego w 70 proc. będą rozdawane w okolicach banków, biurowców i centrów biznesowych. Dlatego w te dni "Metro" będzie zamieszczać więcej informacji z zakresu finansów, technologii, kultury, aby dotrzeć do tzw. aktywnych konsumentów (w wieku powyżej 30 lat). Wydania czwartkowe i piątkowe zachowają swój dotychczasowy charakter, a więc będą trafiać do masowego czytelnika.
Wydanie piątkowe będzie miało największy nakład - 410 tys. egz. Średni nakład wszystkich pięciu wydań wyniesie 220 tys. egz. i będzie niższy niż dotychczas. Wydawca uważa jednak, że nie wpłynie to negatywnie na zainteresowanie reklamodawców. - Wierzymy, że zmiana modelu dystrybucji będzie atrakcyjna dla reklamodawców, bo pozwoli na jak najszersze i efektywne dotarcie do określonej grupy celowej – mówi Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory. Na zmianę modelu dystrybucji bezpłatnego dziennika wpływ mają doświadczenia wydawcy z wprowadzonym w sierpniu ub.r. bezpłatnym magazynem "Metro na Szpilkach", którego dystrybucja też jest targetowana. Dzięki temu cieszy się on zainteresowaniem reklamodawców.
W okresie styczeń-wrzesień 2013 roku przychody ze sprzedaży reklam w "Metrze" przyniosły Agorze 15,6 mln zł i były o 22,4 proc. niższe niż w trzech pierwszych kwartałach 2012 roku (dane z raportu finansowego spółki).

(MAL, 14.01.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.