TVN 24 Biznes i Świat ma dwa lata na osiągnięcie rentowności

Uruchomiony 1 stycznia kanał TVN 24 Biznes i Świat, który zastąpił TVN CNBC, ma dwa lata na osiągnięcie progu rentowności. Kanał nie jest objęty jeszcze monitoringiem telemetrycznym, ale jego kierownictwo zadowolone jest z wyników, jakie osiąga jego serwis internetowy Tvn24bis.pl.
- Jestem optymistą. Myślę, że próg rentowności uda się osiągnąć szybciej niż w ciągu dwóch lat, jednak bardzo dużo zależy od sytuacji na rynku - mówi "Presserwisowi" Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych i szef nowego kanału.
TVN 24 Biznes i Świat nie znajduje się na razie w panelu badawczym Nielsen Audience Measurement. Według naszych informacji na pewno nie zostanie objęty monitoringiem w styczniu. Adam Pieczyński nie podaje, jakiego wyniku oglądalności TVN 24 Biznes i Świat się spodziewa. Podaje za to wyniki serwisu Tvn24bis.pl. - Były dni, kiedy mieliśmy 150-170 tys. użytkowników dziennie, teraz, kiedy efekt nowości minął, mamy ok. 100 tysięcy. Ten wynik nastraja mnie optymistycznie. To znaczy, że jest zainteresowanie tego typu tematyką - mówi Pieczyński.
Zespół dziennikarski TVN 24 Biznes i Świat liczy ok. 50 osób, więcej niż połowa pracowała wcześniej w TVN CNBC.
Uruchomienie nowego kanału nie oznacza, że tematyka zagraniczna zniknie z TVN 24. - TVN 24 będzie funkcjonować bez zmian. Nie ma powodu, żebyśmy zubożali tę antenę. Nowy kanał powinien być perfekcyjnie komplementarny - mówi Adam Pieczyński. TVN 24 nadal emitować będzie np. magazyn o sprawach międzynarodowych "Horyzont".
Opinie:
Jakub Kurasz: "Nowy kanał nie zatracił podejścia do tematów gospodarczych znanego z TVN CNBC"
Marek Kacprzak: "TVN 24 Biznes i Świat ogląda się dobrze"
Jacek Gratkiewicz: "Na razie tylko "złote" opakowanie"
(KOZ, 10.01.2014)
