W 2013 roku liderem oglądalności był TVP 1, TVN wygrał w grupie komercyjnej
W 2013 roku największy udział w widowni telewizyjnej wśród wszystkich widzów miał TVP 1, a w grupie komercyjnej – TVN. Widzowie w minionym roku spędzili przed telewizorem o cztery minuty więcej niż w 2012 roku. Największa widownię osiągnął 29 grudnia ”Teleexpress”.
W ub.r. wszystkie cztery główne telewizje w obu grupach zanotowały gorsze wyniki niż w 2012 roku. Udział TVP 1, w porównaniu z 2012 rokiem, w grupie ogólnej spadł z 15,41 proc. do 13,16 proc., TVN – z 13,93 proc. do 12,53 proc., Polsatu – z 13,97 proc. do 12,26 proc., a TVP 2 – z 12,56 proc. do 10,31 proc.
W grupie komercyjnej TVN prowadził z wynikiem 13,96 proc. (spadek z 14,75 proc. w 2012 roku). Za nim znalazł się Polsat – 13,51 proc. (spadek z 15,71 proc.). Oglądalność poniżej 10 proc. miały: TVP 1 – 9,51 proc. (spadek z 12,05 proc.) oraz TVP 2 – 8,91 proc. (spadek z 10,82 proc.)
W 2013 roku widzowie spędzili każdego dnia przed telewizorem średnio 4 godziny i 7 minut (w 2012 roku 4 godziny i 3 minuty). W minionym roku najwięcej osób zgromadziło wydanie ”Teleexpressu” TVP 1 z 29 grudnia, które obejrzało średnio 7,5 mln widzów. Spośród transmisji sportowych na czele znalazła się transmisja konkursu w skokach narciarskich w Oberstdorfie, odbywającego się w ramach Turnieju Czterech Skoczni – śledziło ją 7 mln widzów. Programem rozrywkowym, który przyciągnął najwięcej widzów, był teleturniej ”Jaka to melodia?” TVP 1, wyemitowany 1 stycznia 2013 roku (4,1 mln widzów), serialem – odcinek ”M jak miłość” (TVP 2) z 7 stycznia 2013 roku (7,3 mln widzów), a filmem – ”Avatar” (Polsat) z 4 marca 2013 roku (4 mln widzów).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 03.01.2014)










