TVN 24 Biznes i Świat ogląda się dobrze
Budowa nowego kanału telewizyjnego opartego na łączeniu tematyki, która w założeniu, i jak wynika z badań, nie jest chętnie oglądana, nie należy do łatwych zadań.
TVN 24 Biznes i Świat próbuje to robić wykorzystując model kreowania i przekazywania newsów znany z TVN 24, który stacja ta doprowadziła do perfekcji. Ten sam styl, te same rozwiązania, ten sam wzorzec. To oznacza, że treści są bardzo dobrze przekazywane. Widać profesjonalizm w tworzeniu modelu wyjściowego. Nieźle skrojone studio, bardzo dobra oprawa, czytelna grafika, wyraźne mapy. Wszystko to sprawia, że TVN 24 Biznes i Świat ogląda się dobrze.
Na razie jeszcze widać, że ekipa realizatorska nie okrzepła i zdarzają się błędy. Błędy zdarzają się też prowadzącym program na żywo, zwłaszcza, gdy trzeba wyjść poza schemat klasycznego serwisu i komentować na bieżąco to, co dzieje się, jak np. zamach w Libanie. To może być największym problemem stacji. Bardzo szybko będzie widać, kto z prowadzących orientuje się w tematyce, a kto nie. A cały świat, to naprawdę sporo do ogarnięcia.
Trudno przewidzieć sukces stacji w wynikach oglądalności. Z jednej strony osób, które chcą oglądać to co dzieje się na rynkach finansowych i w świecie jest niewielki. A z drugiej, nie wiem, czy TVN 24 Biznes i Świat ma aż taki potencjał i możliwości, by wygrać z CNN czy BBC, czyli z kanałami które są wybierane przez tych widzów, którzy mają większe potrzeby niż znajomość tematyki krajowej.
Debiut nowego kanału na pewno może mieć dobry wpływ na inne kanały informacyjne. Być może coraz więcej Polaków uzna, że informacje zagraniczne i ekonomiczne są istotne, skoro jedna ze stacji telewizyjnych poświęca się tylko temu.
(03.01.2014)