KER: reklama tygodnika "Regionalna" narusza dobre obyczaje
Komisja Etyki Reklamy uznała, że autopromocyjna reklama tygodnika "Regionalna" (Regionalna Spółka Cywilna) nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.
Autor skargi zauważył, że w swojej reklamie tytuł wprowadzał w błąd czytelników poprzez podawanie nieprawdziwych informacji o swoim zasięgu i czasie obecności na rynku wydawniczym. W autoreklamie podawał on, że zasięg gazety to cztery powiaty, ale w stopce redakcja informuje już o zasięgu w dwóch powiatach. Skarżący zauważył ponadto, że dodano tygodnikowi 12 lat historii.
Wydawca odpowiedział KER, że wskazana reklama "nie stanowiła nawiązania do wydawanego tytułu, a jedynie do doświadczenia pracowników działu reklamy". Przedstawiciele firmy tłumaczą, że Regionalna Spółka Cywilna zatrudnia pracowników, którzy pracowali wcześniej w innych wydawnictwach.
KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami.
(DR, 02.01.2014)
