Drożeją reklamy w Radiu Zet, w RMF FM - bez zmian
Eurozet od grudnia br. podnosi ceny reklam w Radiu Zet. Cenniki Grupy RMF nie zmienią się.
Średnia cena 30-sekundowego spotu emitowanego w godz. 6-20 w Radiu Zet wzrośnie o 3,6 proc. W cenniku najdroższe pozostaje pasmo 8-8.30 od środy do piątku, w którym za spot trzeba będzie zapłacić od grudnia 18 tys. zł, czyli o 13,2 proc. więcej niż obecnie.
”Bardzo duży popyt na czas reklamowy Radia Zet oraz wzrost poziomu słuchalności w grupie celowej rozgłośni (w dni powszednie w godz. 6–20, w grupie 28-49 lat, udział w rynku słuchalności Radio Zet wzrósł z 17 procent do 18,3 procent w fali sierpień – październik 2013 w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego) skłonił nas do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian w cenniku reklamy Radio Zet” – tak w komunikacie prasowym uzasadnia podwyżkę Jaromir Sroga, dyrektor biura reklamy Eurozetu. Poprzednia podwyżka cen reklam w Radiu Zet została wprowadzona w kwietniu ub.r.
Nie zmieniły się ceny reklam w innych stacjach Eurozetu oraz ceny pakietów handlowych oferowanych przez RRM Dom Sprzedaży Radia.
Wczoraj swoje zimowe cenniki ogłosiła Grupa RMF, ceny reklam pozostawiła na dotychczasowym poziomie. W RMF FM najwięcej trzeba zapłacić za 30-sekundowe spoty emitowane od środy do piątku w paśmie 8-10 rano – 22,9 tys. zł.
– Grupa RMF dopasowuje cenniki do aktualnej sytuacji rynkowej i uwzględnia sezonowość rynku reklamowego. W naszej ocenie dzisiaj nie ma przesłanek do tego, by w okresie zimowym zmieniać ceny – mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży w Grupie RMF. - Zwykle po świętach Bożego Narodzenia aktywność wielu reklamodawców jest na niższym poziomie. Tym klientom chcemy zaproponować atrakcyjne ceny i koszty dotarcia. Rynek reklamowy nadal jest chimeryczny i choć są pierwsze sygnały poprawy sytuacji, to z pewnością zbyt wcześnie, by mówić o huraoptymizmie – dodaje.
KOZ