Nowy pakiet radiowy ma konkurować z ofertą RMF
Dzisiaj Agencja Reklamy Polskiego Radia, Grupa Radiowa Time i Radiowe Doradztwo Reklamowe (Agora SA) rozpoczynają sprzedaż nowego pakietu reklamowego Joker.
Pakiet Joker tworzą stacje Polskiego Radia (Program I, III i IV), Grupy Radiowej Time (sieci Eska i Radio Wawa, Eska Rock, osiem stacji Radia Plus i Vox FM) oraz Agory (sieci Złote Przeboje i Radio Roxy, Tok FM oraz Blue FM).
Jak podano w komunikacie, Joker jest przeznaczony dla klientów realizujących kampanie reklamowe o zasięgu ogólnopolskim. – Ze względu na zasięg, koszty dotarcia, strukturę audytorium, współsłuchalność i lojalność słuchaczy wszystkich stacji wchodzących w skład tej oferty jest to pakiet, który może być wykorzystany przy reklamie produktów mainstreamowych, czyli o dużym zasięgu, jak i tych, które wymagają subtelnych zabiegów, jeśli chodzi o grupę docelową – komentuje Wojciech Piwocki, dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia. – Zarówno uczestnicy rynku radiowego, jak i reklamodawcy potrzebują oferty, która jest alternatywą dla absolutnego dominanta – dodaje Piwocki.
Zasięg dzienny pakietu Joker wynosi 37,4 proc. (w dni powszednie) i 36,2 proc. (we wszystkie dni tygodnia). Dla porównania: RMF 3D Extra osiąga 37,9 proc. (w dni powszednie) oraz 36,4 proc. (we wszystkie dni), a RMF 3D odpowiednio: 34,3 proc. i 33,1 proc. (Radio Track, sierpień-październik br.).
– Pakiet Joker ma w strukturze ponad 35 procent osób w wieku powyżej 50 lat. Emerytów i rencistów jest ponad dwa razy więcej niż w RMF 3D. Największą stacją radiową wchodzącą w jego skład jest Jedynka. To może wpłynąć na zainteresowanie tym produktem – ocenia Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży w Grupie RMF.
– Joker to taki miszmasz: od Eski mającej kilkunastoletnich słuchaczy po radiową Jedynkę ze słuchaczami powyżej 60 roku życia – komentuje z kolei Alfred Ejsmont, radio, outdoor, ambient & cinema director w domu mediowym Universal McCann. – Jest już podobny produkt – Highway FM – ze stacjami Polskiego Radia i Time, ale średnio przyjął się na rynku. Lepiej radzi sobie O-Okularnik (rozgłośnie Polskiego Radia i Agory – przyp. red.), sprofilowany na dojrzalszego słuchacza – zauważa Ejsmont.
– Sukces Jokera lub jego brak będą głównie zależeć od warunków handlowych. Klienci oczekują nie tylko zasięgu, ale też kontekstu jakościowego – podsumowuje Alfred Ejsmont.
(KOZ, 13.11.2013)