Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 30, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ZPR SA zabiera obsługę reklamową swoich telewizji z Atmedia

Grupa ZPR SA przenosi obsługę reklamową kanałów telewizyjnych Polo TV i Eska TV z Atmedia do jednej ze swoich spółek - Internetowego Domu Mediowego Net SA.

IDMnet poszerzy zakres swojej działalności i od początku przyszłego roku będzie sprzedawać reklamy w nadających naziemnie kanałach Polo TV i Eska TV. Dziś oba kanały mają 1,3 proc. udziału w rynku telewizyjnym; 2 proc. w grupie komercyjnej (dane: Nielsen Audience Measurement za okres 1-28 października br.). W 2014 roku IDMnet dołączy do swojej oferty Fokus TV. To nowy kanał edukacyjno-poznawczy, który będzie nadawać jedna ze spółek ZPR SA - także za pośrednictwem multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.
IDMnet kompletuje już zespół sprzedaży i wdraża system do optymalizacji i planowania kampanii telewizyjnych. Będzie on oparty na systemie stosowanym w stacjach radiowych wchodzących w skład Grupy Radiowej Time (należy ona do ZPR SA).
Jeszcze we wrześniu broker Atmedia informował, że to on będzie oferował czas reklamowy w nowo powstającym kanale Fokus TV. – Prowadziliśmy wstępne rozmowy – przyznaje dziś Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR. – Chcemy jednak wykorzystać efekt skali, jaki mamy już nie tylko w działalności telewizyjnej, ale na całym rynku mediowym. To nam pomoże pozyskiwać więcej reklam – mówi  Benbenek. – Jesteśmy mocni, jeśli chodzi o brokerkę radiową i planowanie radia. Mamy dużo kontaktów bezpośrednio z domami mediowymi – dodaje.
– Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się nad stworzeniem własnego brokera telewizyjnego. Jak kanały stają się silne, zaczyna się myśleć o własnej sprzedaży. Pod koniec przyszłego roku z trzema kanałami mamy szansę zdobyć od 3,5 do 4 procent udziału w rynku w grupie komercyjnej – mówi Konrad Łaski, wiceprezes IDMnet. Decyzję ZPR o stworzeniu brokera przesądziło przyznanie grupie koncesji naziemnej dla Fokus TV. – Nie wiemy, jaka będzie przyszłość Atmedia, jedynego niezależnego podmiotu, ale nie chcieliśmy iść z naszymi kanałami do biur reklamy, które są powiązane z konkurującymi z nami stacjami – tłumaczy Łaski.
– To dla nas zaskakująca decyzja grupy ZPR. Jesteśmy przekonani, że razem tworzylibyśmy silniejszą przeciwwagę dla głównych nadawców komercyjnych. Służyłoby to zarówno ZPR, jak i Atmedia – komentuje Marcin Boroszko, prezes Atmedia.
To o tyle niekorzystna sytuacja dla Atmedia, bo rośnie mu nowy konkurent - IDMnet chce bowiem współpracować z innymi kanałami telewizyjnymi. Spółka kończy już negocjacje w tej sprawie. Konrad Łaski nie podaje z kim. – Rozmawiamy z wszystkimi kanałami, które mogłyby chcieć z nami współpracować – informuje jedynie.
– Eska TV, Polo TV i nowy Fokus TV to już gracz na poziomie Discovery – zauważa Krzysztof Szumski, media buying manager w domu mediowym ZenithOptimedia. To kolejne stacje, które w ostatnim czasie rezygnują z obsługi przez Atmedia. Od października br. kanały dziecięce Disneya w Polsce obsługuje już TVN Media.
 - Na pewno utrata kanałów ZPR to spory cios, ale trzeba poczekać i zobaczyć, co się dalej będzie działo. Jest wiele kanałów do wzięcia. Pytanie, jakie decyzje podejmą AXN, Fox i Kino Polska, kluczowi klienci Atmedia - analizuje Szumski.
Marcin Boroszko deklaruje: – Atmedia prowadzi negocjacje z potencjalnymi nowymi klientami. Liczymy, że do końca roku przyniosą one korzystne dla nas rozstrzygnięcia.
Według informacji "Presserwisu" rozmowy na temat obsługi w 2014 roku prowadzi m.in. Telewizja Puls. Dziś kanały TV Puls i Puls 2 obsługuje TVN Media w ramach pakietu Premium TV. Przedstawiciele Pulsu nie komentują tej sprawy.
Nie wiadomo jeszcze, z kim od przyszłego roku pracować będzie Kino Polska TV SA. Obecnie czas reklamowy w Kino Polska, Kino Polska Muzyka i Filmboksie sprzedaje Atmedia. – Na pewno sami nie będziemy sprzedawać reklam, ale w tym momencie decyzji jeszcze nie ma. Rozmawiamy z wszystkimi – mówi Bogusław Kisielewski, członek zarządu Kino Polska TV SA i prezes Stopklatki SA, która otrzymała miejsce na multipleksie.
Atmedia sprzedaje reklamy nie tylko w kanałach telewizyjnych, ale i na witrynach internetowych, a ostatnio także w magazynach tworzonych na tablety. – Przychody internetowe Atmedia, w związku ze wzrostem rynku online i aktywnym pozyskiwaniem serwisów do oferty, wzrosły w tym roku dwukrotnie. Stanowią w tej chwili udział na poziomie dużego kanału tematycznego – informuje Marcin Boroszko.
Z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez TVN Media, wynika, że w okresie 1-20 października br. broker Atmedia miał 7,4 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej (oferta Premium TV - TVN Media to 19,4 proc.).

(KOZ, 30.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.