FIFA zmienia zasady dla sponsorów
FIFA przedstawiła wczoraj zmiany w zasadach sponsoringu piłkarskich mistrzostw świata, które będą obowiązywać na mundialach w 2018 i 2022 roku.
Zachowany zostanie obecny podział sponsorów imprezy na trzy kategorie. Nowe regulacje nie zmieniają zasad dotyczących oficjalnych partnerów FIFA i globalnych sponsorów imprezy (w sumie 14 firm). Zreformowana została natomiast trzecia kategoria - dotychczasowych partnerów narodowych (national supporters) zastąpią sponsorzy regionalni. FIFA zamierza podpisać umowy sponsorskie z czterema firmami w każdym z pięciu regionów - Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, Azji oraz w Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Podczas przyszłorocznego mundialu w Brazylii oficjalnymi partnerami FIFA będą: Adidas, Coca-Cola, Hyundai/Kia, Emirates, Sony i Visa, a sponsorami globalnymi: Budweiser, Castrol, Continental, Johnson & Johnson, McDonald's, Moypark, Oi i Yingly.
LL
