Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 22, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP ma problem z przychodami z reklam

(fot. Archiwum)

Po trzech kwartałach br. Telewizja Polska ciągle notuje zyski, choć spadają jej przychody z reklam.

Od stycznia do września br. TVP wypracowała 2,3 mln zł zysku brutto – wobec 158,3 mln zł w tym samym okresie ub.r. Przychody reklamowe spadły o 11,7 proc., co spółka przypisuje recesji na rynku reklamy, brakowi transmitowanych w ub.r. imprez (Euro 2012, letnie Igrzyska Olimpijskie) oraz cyfryzacji, która zwiększyła konkurencję w sektorze kanałów naziemnych.
Wzrosły jednak przychody abonamentowe (o 21,4 proc.) oraz pozostałe przychody (o 21,5 mln zł). Telewizja publiczna ograniczyła też koszty działalności operacyjnej (o 64,3 mln zł).
Działający w TVP związek zawodowy Wizja ciągle szykuje się do strajku, o przeprowadzeniu którego pracownicy zdecydowali niedawno w referendum. Przed podjęciem radykalnych działań związkowcy chcą jednak podjąć rozmowy z pracodawcą. Prezes TVP Juliusz Braun zaprosił komitet strajkowy do takich rozmów na 30 października br.

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.