Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 16, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cyfrowy Polsat SA: działania TVP naruszają konkurencję

Cyfrowy Polsat SA złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o uznanie praktyk stosowanych przez TVP SA, za "naruszające konkurencję i nadużywające pozycji dominującej".

Chodzi o decyzję TVP, która chce pobierać od operatorów satelitarnych opłaty za reemisję swoich trzech kanałów: TVP 1, TVP 2 i TVP Polonia. Podobne żądania TVP wysuwała wobec operatorów kablowych, ale po podpisaniu z nimi porozumienia pod koniec 2005 roku (poprzez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej) zrezygnowała z tych roszczeń. - Niezmienna postawa TVP stanowi nie tylko dyskryminację operatorów satelitarnych, działających na tym samym rynku co operatorzy kablowi, ale jest źródłem poważnych obaw jej abonentów. TVP jest podmiotem realizującym misję publiczną i to pozwala korzystać jej z dofinansowania w postaci abonamentu. TVP ma obowiązek dostarczania im sygnału swoich programów, pozostawiając swobodny wybór co do sposobu odbioru tych programów – mówi Jacek Białobrzeski, szef działu prawnego Cyfrowego Polsatu. Firma, argumentując złożenie wniosku, powołuje się na decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 5 lipca 2005 roku, która określiła, że zasada ”must carry” (mówiącą o umieszczaniu w ofercie programowej w pierwszej kolejności programów telewizji publicznej), dotyczy wszystkich operatorów, działających zarówno na rynku kablowym, jak i satelitarnym. Cyfrowy Polsat dodaje, że ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów zakazuje narzucania uciążliwych warunków umów, przynoszących nieuzasadnione korzyści podmiotom dominującym na rynku. ”Kolejne zaskakujące propozycje TVP, ogłaszane mimo krytycznej opinii KRRiT i wbrew przedstawionym zasadom i przepisom prawnym, stanowią jaskrawy przykład nadużywania przez TVP pozycji dominującej” – stwierdza w komunikacie Cyfrowy Polsat. Piotr Gaweł, członek zarządu ds. marketingu i reklamy TVP SA, nie chciał komentować wniosku i odesłał do Jarosława Szczepańskiego, rzecznika prasowego telewizji. Ten oświadczył, że na razie TVP nie skomentuje sprawy.

(MS, 16.01.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.