Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 01, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarząd Związku Firm PR: Zarzuty wobec Profile są bezpodstawne

Po tygodniu od ujawnienia przez serwis Trójmiasto.pl propozycji działań komunikacyjnych dla Agencji Rozwoju Przemysłu przygotowanych przez agencję Profile, oświadczenie w tej sprawie wydał zarząd Związku Firm Public Relations. Prezesm Związku jest Rafał Szymczak, współwaściciel agencji Profile.

Oto treść oświadczenia Związku Firm Public Relations:

Na wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że wszelkie zarzuty natury etycznej władze Związku Firm Public Relations traktują bardzo poważnie zwłaszcza, iż dotyczą one firmy Profile, jednego z członków tej organizacji oraz samej osoby Rafała Szymczaka - prezesa Związku Firm Public Relations oraz partnera agencji Profile.
Zgodnie z wewnętrznymi regulacjami Związku Firm Public Relations w przypadku wątpliwości natury etycznej Zarząd Związku ma prawo natychmiast zawiesić firmę w prawach członka do wyjaśnienia wątpliwości. Co dalej może prowadzić do wykluczenia takiej firmy z listy jej członków.
W opublikowanej na łamach portalu trójmiasto.pl rekomendacji firmy Profile nie ma mowy o jakiejkolwiek manipulacji, przeinaczaniu, naginaniu, wykorzystaniu do własnych celów, wywieraniu (często ukrytego) wpływu. Co z etycznego punktu nie budzi wątpliwości naruszania Kodeksu Dobrych Praktyk ZFPR i nie daje podstaw do zawieszenia firmy Profile w prawach członka Związku.
Zarzuty kierowane pod adresem firmy Profile oraz osoby Rafała Szymczaka uznajemy za bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów a nie ich treści. Określenie „kontrolowany przeciek” (jakkolwiek brzmi kontrowersyjnie), o ile zawiera treści prawdziwe, nie może być uznane za manipulację, ponieważ w istocie jest jedynie selektywną formą przekazu.
Z opublikowanej rekomendacji wynika, iż firma Profile swoje rekomendacje opracowała po zapoznaniu się z biznes planem klienta. Świadczy to o staranności działania, aby informacje kierowane do opinii publicznej były prawdziwe, rzetelne oraz wyczerpujące i niebudzące wątpliwości natury etycznej.
Pragniemy również zaznaczyć, iż pracownicy firm PR są zobowiązani do zachowania najwyższej staranności działania w kwestii poufności informacji otrzymanych od klientów. Dlatego publikacja / komentowanie wewnętrznych dokumentów firm bez zgody klienta jest naruszeniem zasad etycznych, a takim właśnie dokumentem jest publikowana rekomendacja.
Publiczną krytykę w tej sprawie kierowaną pod adresem firmy Profile i Prezesa Rafała Szymczaka przez członków ZFPR oraz ich pracowników Zarząd będzie traktował jako dyskredytację i zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk ZFPR pociągnie te firmy do odpowiedzialności.

Branża PR broni agencji Profile

Agencja prezesa Związku Firm PR zaproponowała Agencji Rozwoju Przemysłu kontrolowany przeciek do gazet

Manipulacja czy informacja? - komentarz dr Anny Adamus-Matuszyńskiej z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

(01.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.