Polskie Radio odmówiło emisji spotów ws. referendum w Warszawie
Polskie Radio odmówiło emisji spotów reklamowych inicjatorów referendum ws. odwołania prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz.
Według serwisu Wyborcza.pl Piotr Guział, burmistrz Ursynowa i lider inicjatywy referendalnej, poinformował, że agencja reklamowa, którą wynajęła jego Warszawska Wspólnota Samorządowa na czas kampanii referendalnej, zwróciła się do Polskiego Radia. "Tam dowiedzieli się, że emisji naszych spotów nie będzie. Nasza agencja twierdzi, że wcześniej z takim przypadkiem się nie spotkała. Nie złożyliśmy im oferty na program publicystyczny, chcieliśmy wykupić czas reklamowy. Normalnie powinni się cieszyć, że przychodzą do nich reklamodawcy" – opowiadał Guział w Wyborcza.pl.
"Polskie Radio jako nadawca centralny nie angażuje się w akcje o wymiarze lokalnym. Nawet jeżeli dotyczą spraw samorządu w tak dużych miastach jak Warszawa. Jestem przekonany, że rozgłośnią właściwą do ewentualnego zamieszczenia reklam o charakterze lokalnym, a dotyczących stolicy, jest Radio dla Ciebie" – tak odmowę emisji reklam uzasadnił Piotr Lignar, dyrektor biura programowego i rozwoju korporacyjnego Polskiego Radia.
"To firma, która przyjmuje reklamy, decyduje, które z nich chce publikować. Zawsze można odmówić" – tłumaczył w rozmowie z Wyborcza.pl Radosław Kazimierski, rzecznik Polskiego Radia.
KOZ