"Rzeczpospolita" obniża ceny reklam
W poniedziałek zacznie obowiązywać nowy cennik reklam w "Rzeczpospolitej" (Gremi Media). Reklamy całostronicowe tanieją nawet do 20 proc.
W tych sekcjach gazety, które zapewniają dotarcie do ściśle sprofilowanego czytelnika (niektóre strony w głównym grzbiecie, sekcjach Ekonomia & Rynek, Prawo co dnia), ceny reklam podniesiono o maksymalnie 8 proc. I tak od poniedziałku do czwartku format Junior Page (4/6 kolumny) na trzeciej stronie w grzbiecie ekonomicznym kosztować będzie według cennika ponad 66 tys. zł, a w piątki - blisko 80 tys zł. Ceny powierzchni na pozostałych stronach spadły o 15 proc., a ceny całych kolumn o 5 do 20 proc. Przykładowo cena całej trzeciej strony w grzbiecie ekonomicznym została ustalona na prawie 101 tys. zł od poniedziałku do czwartku i 121 tys. zł w piątki.
Jednocześnie do cennika wprowadzono nowe produkty (dodatki tematyczne, sekcje specjalne) i pakiety łączące reklamę w wydaniu papierowym i Internecie. To efekt testowanych latem zmian w cenniku. Jeden z droższych pakietów łączy format Junior Page w grzbiecie głównym ”Rz” i 150 tys. wyświetleń double billboardu w witrynie Rp.pl przez tydzień, a kosztuje ponad 52 tys. zł. Niespakietowane kosztowałyby: Junior Page – 27 tys. zł, double billboard - blisko 37 tys. zł.
Jak przypomina wydawca, poprzednią zmianę cennika reklam w "Rz" wprowadzono w 2007 roku.
AT