Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 12, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apap od października w nowym opakowaniu

Nowe opakowanie dla Apapu

Z początkiem października br. marka leków przeciwbólowych Apap (USP Zdrowie) trafi do sprzedaży w nowym opakowaniu.

Dotychczasowe kartoniki opakowania Apap po raz ostatni były zmieniane w 2008 roku. Firma uznała, że najwyższy czas odświeżyć grafikę opakowań. Głównym celem zmian jest zwiększenie czytelności informacji znajdujących się na opakowaniach, co ma przełożyć się na większe zaufanie pacjentów do produktu. Na opakowaniach wprowadzono charakterystyczne dla działania danego wariantu Apapu symbole i kolory, co ma ułatwić pacjentom i farmaceutom ich rozróżnianie (obecnie jest osiem wariantów tabletek). Biel ma podkreślać skuteczność leku.
USP Zdrowie nie podaje konkretnych udziałów rynkowych marki Apap. Zapewnia, że utrzymuje swoją pozycję w kategorii leków przeciwbólowych i dynamicznie rozwija się w nowych kategoriach rynkowych: plastrów przeciwbólowych, pediatrycznej oraz w rynku nowych form, tj. granulek.
W październiku na rynku pojawi się nowy produkt firmy - Apap Przeziębienie. Dlatego tak ważne było dla producenta zaprojektowanie spójnej linii opakowań dla wszystkich wariantów Apapu. Jako pierwszy w nowym opakowaniu pojawi się w sprzedaży Apap Extra, a po nim Apap i Apap Noc. W następnej kolejności będzie to Apap Thermal, Apap Ice oraz Apap Junior, a na koniec Apap Direct.
Ewa Sieńkowska, była dyrektor strategii w agencji Momentum Worldwide, zwraca uwagę, że Apap to absolutny lider rynkowy w kategorii leków przeciwbólowych i przeciwgorączkowych. Marka, która ma wielką rozpoznawalność, a dodatkowo kojarzy się z lekiem bezpiecznym, odpowiednim przy innych chorobach - nadciśnieniu, wrzodach i innych schorzeniach.
- To czyni z leku specyfik idealny, skuteczny dla maluchów, schorowanych seniorów czy zmęczonych zapracowanych, a przy tym bezpieczny, który nie wchodzi w reakcje z innymi poważnymi schorzeniami - mówi Sieńkowska. Jej zdaniem nowe opakowanie, które w silny, wyraźny sposób wyeksponuje branding, to doskonały sposób na komunikację marki. - Rynek farmaceutyczny to bardzo dynamiczna i nowoczesna kategoria, dlatego zmiany w wizerunku specyfików są bardzo pożądane. Będą zaświadczać o nowoczesności, o zmianach, a co za tym idzie o skuteczności - podkreśla Sieńkowska. Jej zdaniem zmiana opakowania to szansa na pozyskanie nowych konsumentów i jeszcze silniejsze przywiązanie obecnych.
Na rynku leków przeciwbólowych Apap konkuruje m.in. z takimi produktami, jak Nurofen, Metafen, Excedrin itp.
W 2012 roku wartość rynku leków przeciwbólowych sprzedawanych bez recepty (OTC) wyniosła 873 mln zł (dane Reckitt Benckiser Polska na podstawie danych IMS i Nielsena).

BG

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.