Unilever przeprasza za homofobiczną reklamę
"Uhh, dad I'm gay" (Fot. independent.co.uk)
Koncern Unilever wycofał się kontrowersyjnej reklamy margaryny Flora, która wywołała falę krytyki i oskarżeń o homofobię.
Koncern przeprosił za reklamę, określając ją jako "obraźliwą" i "nie do zaakceptowania" oraz poinformował o wycofaniu jej z wszelkich działań promocyjnych. Unilever podkreślił, iż za kreację reklamy odpowiada zewnętrzna agencja reklamowa (Lowe and Partners Johannesburg) i nie została ona zaakceptowana przez centralę koncernu.
Kontrowersyjna reklama, będącą częścią kampanii marki Flora w RPA, przedstawia pocisk z napisem "Uhh, dad I'm gay" (tłum. "Tato, jestem gejem") zmierzający w stronę porcelanowego serca. U dołu widnieje napis "You need a strong heart today" (tłum. "Dzisiaj potrzebujesz silnego serca").
LL