W Denstu też myślą o fuzjji
Tim Andree, prezes japońskiego holdingu reklamowego Dentsu, potwierdził w wywiadzie dla dziennika ”The Financial Times”, że jego firma jest gotowa podjąć negocjacje w sprawie potencjalnej fuzji z konkurencyjnymi grupami reklamowymi.
”Jesteśmy otwarci na rozmowy” – powiedział Tim Andree. ”The Financial Times” wskazuje amerykański holding Interpublic i francuski Havas jako możliwych partnerów dla Dentsu. Japońska grupa w lipcu ub.r. przejęła brytyjskiego konkurenta – Aegis.
Dywagacje na temat ewentualnego połączenia Dentsu z innym holdingiem są reakcją na zapowiedzianą kilka tygodni temu fuzję Publicis z Omnicomem, w wyniku której powstanie największa grupa reklamowa na świecie.
Martin Sorrell, szef WPP, obecnego rynkowego lidera, ogłosił przed kilkoma dniami, że ”nie ma zamiaru iść tą drogą”. Dodał, że kierowany przez niego holding skoncentruje się na przejmowaniu klientów nowego giganta, którzy będą obawiać się konfliktu interesów z innym firmami obsługiwanymi przez Publicis-Omnicom.
LL










