Dział: OPINIE

Dodano: Wrzesień 02, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmiany w TVP Info wyglądają obiecująco

Wyodrębnienie z TVP Info ”lokalnego” pasma i utworzenie stacji o nazwie TVP Regionalna powinno zwiększyć skuteczność telewizji publicznej w walce o budżety reklamodawców.

Taki podział pozwoli dokładniej określić grupy docelowe, które oglądają daną stację. Dotychczas TVP Info borykało się z problemem starszej widowni, która nie dla wszystkich reklamodawców jest atrakcyjna. Po zmianach starsza widownia wybierze zapewne TVP Regionalną, gdzie znajdą informacje lokalne, których często poszukują. Dzięki 16 ośrodkom regionalnym oraz 4,5-godzinnemu pasmu lokalnemu (w weekendy o 1h dłuższemu) takich informacji widzowie znajdą tam pod dostatkiem. Z drugiej zaś strony TVP Info zbliży się profilem do stacji takich jak TVN24, czyli będzie kanałem informacyjnym i publicystycznym na skalę ogólnopolską, co przyciągać będzie młodszy target.
Czy przedsięwzięcie się powiedzie? Z jednej strony bardzo obiecująco wyglądają chociażby zmiany w TVP Info. Telewizja Polska ma spore doświadczenie w realizowaniu programów informacyjnych i publicystycznych, co w połączeniu z odświeżoną formułą i nowymi programami może się podobać. Również na kanale TVP Regionalna w ramówce znalazło się dużo atrakcyjnych programów, w tym kilka lifestyle’owych. Dodatkowo kanał dzięki informacjom regionalnym będzie blisko lokalnej społeczności i jeśli tylko będzie realizowany profesjonalnie, to z pewnością uzyska przychylną mu stałą widownię.
Chociaż obydwa kanały znalazły miejsce w naziemnej telewizji cyfrowej oraz w sieciach kablowych, to już w ofercie platform satelitarnych jest na tę chwilę tylko TVP Info. Zarówno Cyfrowy Polsat jak i nc+ pozostawiły w swoich ofertach  tylko TVP Info. Jak poinformowała Telewizja Polska w oświadczeniu kilka dni temu – trwają negocjacje z tymi platformami. Przy wciąż bardzo dużej liczbie klientów korzystających z tych platform – im szybciej kanał TVP Regionalna trafi do ich oferty, tym lepiej dla publicznego nadawcy, gdyż będzie to kolejna zachęta dla potencjalnych reklamodawców.

(02.09.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.