Mercedes zabija młodego Hitlera w studenckim spocie (wideo)

Koncern samochodowy Mercedes-Benz zdecydowanie odciął się od kontrowersyjnego spotu reklamowego nakręconego w ramach pracy dyplomowej przez trzech studentów szkoły filmowej w Ludwigsburgu.
Film nawiązuje do reklam samochodów marki Mercedes i wykorzystuje ich slogan ”Rozpoznaje niebezpieczeństwo, zanim ono powstanie”. Akcja reklamy rozgrywa się w latach 90. dziewiętnastego wieku w austriackim miasteczku Braunau am Inn. W tym okresie jego mieszkańcem był kilkuletni Adolf Hitler. Chłopiec zostaje potrącony przez przejeżdżający przez wioskę mercedes klasy C, mimo że samochód jest wyposażony w funkcje automatycznego rozpoznawania zagrożeń na drodze.
Koncern Mercedes-Benz wymógł na autorach filmu, by umieścili w nim wyraźną informację, że reklama nie została autoryzowana i nie ma związku z koncernem ze Stuttgartu.
Reżyserem spotu jest Tobias Hasse, student, który m.in. jest laureatem Young Directors Award ubiegłorocznego festiwalu reklamowego w Cannes.
LL
