Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 01, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio w październiku rozpocznie cyfryzację

Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia, ujawnił na antenie Programu I, że proces cyfryzacji publicznej rozgłośni rozpocznie się 1 października 2013 roku.

"Wyznaczyliśmy sobie datę 1 października jako datę uruchomienia dwóch pierwszych allotmentów, czyli urządzeń zapewniających docieranie tego sygnału na multipleksie w regionach warszawskim i katowickim" - powiedział Andrzej Siezieniewski w "Sygnałach dnia" w radiowej Jedynce.
Przejście na odbiór cyfrowy wiązać będzie się z wymianą radioodbiorników. "Dziś koszt takiego sprzętu w Europie Zachodniej to około 80-100 euro. Proces cyfryzacji rozłoży się u nas jednak na 3-4 lata, więc te ceny powinny zmieścić się w granicach 100 złotych" - mówił prezes Polskiego Radia.
Jak informuje dzisiejsza "Rzeczpospolita" Polskie Radio jesienią ogłosi przetarg na cyfrowe nadawanie naziemne. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapisała Polskiemu Radiu 10 mln zł z przyszłorocznego abonamentu radiowo-telewizyjnego na realizację przetargu, który ma być pierwszym krokiem w uruchomieniu naziemnego nadawania cyfrowego radia.
Jak już informowaliśmy na stronie Press.pl Polskie Radio będzie chciało uruchomić w swoim multipleksie 12 kanałów: dziesięć nadawanych z Warszawy i dwa rozgłośni lokalnych. W dziesiątce tej znaleźć się miałoby pięć już istniejących stacji oraz: funkcjonujący w Internecie informacyjny kanał PR 24, stacja kierowana do dzieci i rodziców, kolejna – dla starszych odbiorców, kanał historyczny z archiwalnymi nagraniami radiowymi, a także stacja poświęcona nauce i technice. Wszystkie kanały miałyby być emitowane w technologii DAB+, która z jednej strony ma zapewnić lepszą jakość nadawanego dźwięku, z drugiej - także emitowanie np. serwisów pogodowych czy drogowych w wersji tekstowej lub obrazkowej, zdjęć itp.

(GK, 01.08.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.