TVN CNBC i tak bardzo długo funkcjonował na rynku
TVN CNBC to było piękne marzenie. Marzenie o tym, że w Polsce można robić wysokiej jakości kanał informacyjny poświęcony tematyce biznesowej, móc go komercyjnie utrzymać i rozwijać. Niestety nie można.
Niezmiennie brakuje świadomych odbiorców, którzy byliby zainteresowani taką tematyką. Po 24 latach niewiele się pod tym względem zmieniło, co widać po efektach kolejnych prób podejmowanych na rynku prasowym.
Świadomość finansowa, wiedza i zapotrzebowanie np. na informacje o możliwościach inwestycyjnych Polaków są niskie - wystarczy zwrócić uwagę na co jakiś czas wybuchające afery typu Amber Gold.
Sponsorzy, reklamodawcy patrzą na wyniki sprzedaży i oglądalności. Z przyczyn wizerunkowych pojawiają się ze swoimi pieniędzmi tu i ówdzie, ale często bez wielkiego przekonania. Tym bardziej w dzisiejszych realiach, gdy gospodarka zwalnia, sprzedaż w wielu sektorach maleje, a rośnie bezrobocie. Firmy muszą dziś ciąć wydatki marketingowe.
W takiej rzeczywistości TVN CNBC i tak bardzo długo funkcjonował na rynku. Myślę, że jest w tym spora zasługa Romana Młodkowskiego, który był w stanie skutecznie wpływać na właścicieli, by opóźnili ostateczną decyzję. Ale realia były nieubłagane. TVN nie jest już tą samą firmą co kilka lat temu. Trudne decyzje biznesowe będą tam podejmowane bez skrupułów, jakie mieli ojcowie-założyciele.
(fot. Karol Piechocki, 30.07.2013)