Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 23, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starlink: dzięki cyfryzacji wzrośnie rola telewizji jako medium reklamowego

Cyfryzacja może zwiększyć potencjał telewizji jako medium reklamowego - twierdzi Starlink.

Przejście z nadawania analogowego na cyfrowe spowoduje, że w miejsce dotychczasowych czterech stacji o zasięgu ogólnopolskim do końca 2014 roku będzie ich 23. Według Starlinka, ta sytuacja może przełożyć się na zwiększenie czasu poświęconego na oglądanie telewizji. W pierwszym półroczu br., w grupie widzów w wieku 4+, czas oglądania wydłużył się o 5 minut na dobę, co zdaniem specjalistów Starlinka jest wynikiem m.in. rosnącej widowni wśród gospodarstw, które do tej pory korzystały wyłącznie z nadawania analogowego.
Zdaniem Starlinka cyfryzacja stwarza szansę na promocję wśród widzów produktów masowych, których odbiorcą jest starszy konsument, gdyż daje możliwość zwiększenia zasięgu kampanii niższym niż dotychczas kosztem. Reklamodawcy, kierujący komunikację swoich marek do grup komercyjnych, dzięki wykorzystaniu szerszego portfolio stacji o większym zasięgu będą mogli obniżyć koszty kampanii.
W pierwszej połowie br. łączny udział czterech ogólnopolskich anten w oglądalności spadł poniżej 50 proc. Widownię zyskały kanały dotychczas w większości niedostępne dla odbiorców korzystających wyłącznie z odbiorników analogowych.
- Prognozujemy, że do końca 2013 roku walka o pierwsze miejsce w oglądalności rozegra się między TVN a Polsatem. Tak naprawdę decydujące znaczenie będą miały jesienne ramówki i to, czym obie stacje postarają się przyciągnąć widza – mówi Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca Starlinka. - W związku ze spadającą oglądalnością głównych stacji uważamy, że do końca tego roku reklamodawcy będą się borykać z problemami związanymi z realizacją kampanii w stacjach ogólnopolskich. Szansą są nowe kanały obecne na multipleksach, dostępne w ofertach pakietowych nadawców - dodaje Kacprzycka.
Według wstępnych estymacji Starlinka, w pierwszym półroczu br. przychody ze sprzedaży spotów reklamowych czterech dużych stacji łącznie spadły o 14 proc., choć liczba emisji reklam wzrosła.

BG, PR

(23.07.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.